ماشین جذب مشتری درونگرای 271میلیون دلاری در هاب اسپات

30 لایک ارسال دیدگاه

اگر بازاریاب هستید، نمی توانید به ما کمکی بکنید اما می توانید درباره رشد شگفت انگیز هاب اسپات بشنوید.

در فضای فناوری بازاریابی آنلاین، رتبه ترافیک هاب اسپات در جهان #5 است.

این رتبه، شامل وب سایت هایی که آنها برای ایجاد ارتباط شان ساخته اند و بالای قیف شان را تشکیل می دهد، نمی شود.

آنها بازیگر اصلی در بازار نرم افزار  هستند و در سال گذشته 49% -از 181.9 دلار به 271میلیون دلار- رشد داشته اند.

امیدوارم در این مقاله با ارائه استراتژی ها و تکنیک های مورد استفاده یکی از بزرگترین بازیکنان بازاریابی و صنعت فناوری، به شما نشان دهم که واقعاً چه چیزی به صورت آنلاین در بازاریابی کار می کند.

آنچه در زیر می بینید یک حدس یا نظریه نیست. اینها حقایق واقعی نهفته در پس شرکت های فناوری، استراتژی های بازاریابی و تکنیک هایی که استفاده می کنند، هستند.

فهرست مطالب:

1- مشارکت در محتوا که می توانید برای تقویت ترافیک وب سایت خود با کمک برترین بازیکنان صنعت تان از آن استفاده کنید.

2 – 3 شبکه رسانه های بزرگ اجتماعی که برای رسیدن به یک میلیون ترافیک ماهانه، به منظور تبلیغ محتوای تان بدان نیاز دارید.

3 – چگونه می توانید با «دسته بندی محتوا» بازدیدکنندگان وب سایت خود را برای بیش از 6 دقیقه در سایت تان نگه دارید.

4 – ماشین محتوای ارتقای تبدیل هات اسپات: برای هر پست وبلاگی که می نویسید، یک ارتقای محتوا ایجاد کنید.

5 – کارآفرینان را برای تعریف از شخصیت شان و نوشتن در وبلاگ تان، به عنوان میهمان دعوت کنید.

6 – بازاریابی انجمن: چگونه می توان 170.000 عضو انجمن به دست آورد که سالانه 100میلیون دلار درآمد ایجاد کند.

7 – 3 قیف جستجوی غیررایگان که هاب اسپات را غنی می کند (نکته: SIKAG)

8- 9 قسمت «صفحه رایگان CRM جذب مخاطب» که ترافیک سرد را به مشتریان گرم تبدیل می کند

9 – هک رشد الگوریم اکسپلورر اینستاگرام به وسیله مشارکت با «اینفلوئنسرهای بزرگ»

10 – «هک رشد LTV فروش بیرونی» که برای بیشتر نگاه داشتن مشتریان، به فروشندگان شما کمک می کند.

11 – داشبورد رضایت (Happiness Dashboard) مشتری کنشگر، که از اطلاعات رفتاری مشتری تان استفاده می کند تا نرخ ریزش بالای تان را از بین ببرد.

12- ایجاد یک ابزار نرم افزاری رایگان که مشکلات مشتریان شما را برطرف می کند، سپس نشان می دهد که شما راه حل آن را دارید.

13- ربات مسنجر برای فن پیج فیسبوک که به صورت خودکار جذب مشتری می کند.

هاب اسپات در سال 2006 توسط بریان هالیگان و در Dharmesh Shah ساخته شد. آنها با IPO طی 8 سال از صفر به بیش از 100میلیون دلار درآمد در سال 2014 رسیدند. هر دوی بنیانگزاران، پیش از راه اندازی هاب اسپات، پیش زمینه موفقیت آمیزی در فناوری داشته اند.

طبق گزارش سالیانه سرمایه گذاران، هاب اسپات از طریق دنبال کنندگان خود در وبلاگ، توییتر، فن های فیسبوک و لینکدین به بیش از 6 میلیون نفر مخاطب دست یافته است.

گروه بزرگ مخاطبین مشارکت کننده، در صنعت نرم افزار بزرگترین سرمایه به شمار می روند.

هاب اسپات گزارش داد که اشتراک آنها برای 94% از مجموع درآمد در سال جاری بوده است. خدمات حرفه ای، 6% دیگر درآمد را به خود اختصاص داده است.

شاید مسیر رشد موشک وار هاب اسپات، یعنی بهترین شهرت آنها در قدرت بازاریابی بیرونی، آنها را به دومین شرکت نرم افزاری SMB در هر IPO تبدیل کرده است.

درحالیکه آنها در طول سال های متمادی هزاران سایت داشته اند، اما به نظر می رسد که 4 وب سایت مهم و کلیدی برای استراتژی بازاریابی آنلاین هاب اسپات وجود دارد.

1.         HubSpot.com

2.         WebsiteGrader.com

3.         Inbound.org

4.         ThinkGrowth.org

می خواهم آخرین تکنیک های بازاریابی را به شما نشان دهم که همین حالا برای رشد ترافیک وب سایت و جذب میلیون ها مشتری ماهانه، در این وب سایت ها استفاده می شوند.

(نکته #1): مشارکت در محتوا که می توانید برای تقویت ترافیک وب سایت خود با کمک برترین بازیکنان صنعت تان از آن استفاده کنید

هاب اسپات با انجام مشارکت در محتوا، برند خود را در برابر مخاطبان افراد دیگر قرار می دهد. یک نمونه قابل توجه، رباتChatfuel  (چت خودکار با کاربران) آنهاست.

سه عنصر اصلی در ترکیب آنها با Chatfuel وجود دارد که شما باید برای استراتژی خود آنها را مورد استفاده قرار بدهید.

  1. دو کارشناس صنعت = مزیت اصلی دانش.

می توانید بگویید که Bot ها «صحبت با شهر» هستند و هاب اسپات با برقراری مشارکت با یکی از کارشناسان برجسته در زمینه همان صنعت، این مزیت را به دست می آورد.

هاب اسپات و Chatfuel با هم همکاری کردند تا کتاب الکترونیکی (eBook) بسیار داغی را ایجاد کنند، به حدی که برایم باورکردنی نیست که آن را بلافاصله دانلود نکنید.

  • بخش محتوایی که آنها با Chatfuel ایجاد کردند در دامنه Chatfuel ارائه می شود. این روش، برای هاب اسپات مخاطب کاملاً جدید فراهم می آورد.
  • هاب اسپات برای ارائه کتاب الکترونیکی که به نام BotBook نیز شناخته می شوند، از یک صفحه فرود ربات FB استفاده می کند.

تصویری که قیف به نظر می رسد بسیار مبتکرانه است.

یک صفحه فرود ربات FB که هاب اسپات و Chatfuel از آن استفاده می کنند:

پس از ثبت نام برای کتاب الکترونیکی، از طریق پیام رسان فیسبوک تان راهنمایی می شوید و به صفحه ای می روید تا با کلیک بر روی آن، برای دسترسی به اطلاعات به مرحله بعد بروید:

پس از کلیک کردن، از شما خواسته می شود تا با کلیک دیگری، یک GIF زیبا را انتخاب کنید:

پس از انتخاب از طریق دکمه ربات (و پس از اینکه هاب اسپات یک گیف زیبای دیگر را به اشتراک می گذارد) سپس هاب اسپات برای ثبت اطلاعات مخاطب درباره شما، از ربات استفاده می کند:

سپس هاب اسپات از شما سوالات مختلفی به عمل می آورد تا اطلاعات بیشتری را درباره شما ثبت کند؛ و بعدها از آن اطلاعات استفاده می کند تا شما را با محتوای مناسب تری هدفمند سازد (همانگونه که در دیگر نکات این مقاله مشاهده خواهید کرد):

زمانیکه بر روی «دریافت کتاب الکترونیکی رایگان» کلیک می کنید به صفحه فرود مشترک HubSpot/Chatfuel می روید که بر روی هاب اسپات میزبانی برای خواندن نسخه کامل HTML (یا دانلود پی دی اف) می باشد.

در انتهای صفحه 2 فراخوان عمل وجود دارد. یکی که به صفحه تماس هات اسپات می رود و دیگری که به صفحه اصلی Chatfue.

نکته طلایی: هاب اسپات برای پیگیری میزان ترافیک Chatfue در صفحه خانه، از یک URL ویژه ردیابی در دکمه Chatfuel CTA با پارامتر “utm_source” URL استفاده می کند.

به این نکته که هاب اسپات چگونه انتهای URL را برچسب می زند، دقت کنید؟

utm_source=hubspot_ebook. Hubspot این کار را انجام می دهد تا Chatfuel بتواند URL را در Google Analytics جستجو و عملکرد مشارکت محتوای آنها را پیگیری کند.

5 ساعت پس از ثبت نام برای دریافت BotBook، هاب اسپات پیامی به شما ارسال می کند و از شما اجازه می گیرد تا فصل های کتاب الکترونیکی را در مسنجر فیسبوک تان بفرستد.

پس از پذیرش، هاب اسپات به شما آماری تکان دهنده همراه با یک تصویر به شما نشان می دهد تا ثابت کند که این مسئله که چگونه بیشتر آموختن درباره اینکه چرا امروزه ربات ها مهم هستند برای شما مهم خواهد بود، بنابراین به محتوای بیشتری از ایشان نیاز دارید.

سپس آنها شروع به ارسال فصل یک از کتاب الکترونیکی شان می کنند (لغت به لغت مشابه همانی که در صفحه فرود هاب اسپات و در پی دی اف دیده می شود).

اما آنها پاراگراف های بزرگی از متن را برای تان ارسال نمی کنند، درعوض نکاتی از اطلاعات با اندازه بزرگ را می فرستند، دقیقاً همانطور که در حال ارسال پیام به یک دوست هستید و پس از هر جمله، دکمه ارسال را می زنید (همچنین شامل گیف های سرگرم کننده ای هستند که در صفحه فرود یا پی دی اف وجود ندارند).

هاب اسپات تنها از شخصی سازی استفاده می کند تا تجربه ربات شان را به سطح بعدی برساند. شما نمی توانید این کار را در مقالات وبلاگ یا پی دی اف انجام دهید:

بخش ابتکاری مشارکت در کل محتوا این است که کتاب الکترونیکی، یک تبلیغ بزرگ بومی برای Chatfuel می باشد و درعین حال منجر به جذب مشتریانی می شود که کسب دانش، لایک کردن و اعتماد به هاب اسپات را آغاز کرده اند.

همچنین این مشارکت، هاب اسپات را در موقعیت یک کارشناس در عنوان جدید بازاریابی قرار می دهد «بازاریابی chatbot  » که برای بیشتر افراد پدیده ای جدید است.

به خاطر داشته باشید: LOPA = leverage other people’s audiences (نفوذ بین مخاطبین دیگران). بهترین بازیکنان مرتبط با صنعت تان را بیابید و با ارائه بخش هایی از محتوا که مشتریان احتمالی تان را به شدت تحریک خواهد کرد، برای ایجاد نیروگاه خود با هم همکاری کنید. از ربات های فیسبوک استفاده کنید و تا پس از آن به صورت خودکار و معتبر اطلاعات را درباره مشتریان احتمالی تان ثبت کنید و محتوا را از طریق ربات ارسال کنید.

(نکته #2): 3 شبکه های رسانه های بزرگ اجتماعی که برای رسیدن به یک میلیون ترافیک ماهانه، به منظور تبلیغ محتوای تان به آنها نیاز دارید

اگرچه ترافیک اجتماعی تنها 2.54% از مجموع ترافیک هاب اسپات را به خود اختصاص می دهد، اما بیش از 1.000.000 ترافیک را در هر ماه شامل می شود. 3 شبکه اجتماعی بزرگ که شما به آنها نیاز دارید بر روی فیسبوک، لینکدین و یوتیوب (به همین ترتیب) تمرکز دارند.

استراتژی ویدئوی فیسبوک هاب اسپات، خارج از نمودار است. ویدئوهای محلی آنها، تعداد باورنکردنی از بازدید، لایک و کامنت دارند. بعلاوه آنها با ارائه ابزارهای رایگان مرتبط با ویدئوهای شان در بخش کامنت های ویدئو، مشتریان ارزشمندی را برای هاب اسپات فراهم می آورند.

آنها با موفقیت ویدئوهای فیسبوک خود را به آهنربای جذب مخاطب تبدیل کردند. این استراتژی با تعداد بازدیدهایی که از هر فیلم می گیرد، در تعداد جذب جدید مشتری برای هاب اسپات قدرتمند عمل می کند:

آنها تعداد زیادی فیلم فیسبوکی دارند که همه آنها هزاران بازدید می گیرند:

هاب اسپات این فرمول را در کانال یوتوب خود دوباره اعمال کرده است. آنها حدود 1هزار ویدئو ارسال شده دارند، بیش از 35هزار مشترک و ویدئوهایی که شامل لینک هایی به محصولات رایگان هستند و مانند آهنربای جذب مشتری عمل می کنند (مانند ویدئوهای فیسبوک شان):

لینکدین، دومین شبکه بزرگ اجتماعی هاب اسپات است که بیش از 191.000 دنبال کننده دارد.

زمانیکه بیش از 400 پست لینکدین هاب اسپات را آنالیز کردم، دریافتم که نوعی از پست وجود دارد که بیشترین موفقیت را به دست می آورد و به طور مداوم تقریباً 100 لایک در هر ماه، بدون شکست ایجاد می کند.

هربار از همان فرمت 3 مرحله ای پیروی می کند: توضیح کوتاه یک یا دو جمله ای، ویژگی تصویر، و یکی از ویدئوهای فیسبوک هاب اسپات.

نکته طلایی: در لینکدین، برای هک رشد الگوریتم edgerank فیسبوک ، محتوای متنی را به محتوای ویدئویی در فیسبوک هدایت کنید، بنابراین می توانید تعداد بیشتری از دنبال کنندگان فیسبوک را برای دیدن پست های فیسبوک تان به دست بیاورید.

هاب اسپات، نزدیک به 1.5 میلیون دنبال کننده در فیسبوک دارد. هاب اسپات، برای اطمینان از اینکه بیشتر دنبال کنندگان فیسبوک شان، پست ها را بدون پرداخت هزینه به صندوق مالی فیسبوک مشاهده می کنند، از لینکدین برای هدایت ترافیک به پست های فیسبوک استفاده کرده اند.

وقتی بر روی «hubs.ly» کلیک می کنید، چه اتفاقی می افتد:

در اینجا دو نمونه دیگر می آوریم تا بدانیم که این چیزی نیست که هاب اسپات با خوش شانسی به دست آورده باشد، بلکه یک استراتژی است.

«تعادل کار-زندگی» هاب اسپات، ترکیب لینکدین / فیسبوک :

«الگوهای نقل قول اینستاگرام» هاب اسپات، ترکیب لینکدین / فیسبوک:

هاب اسپات برای جذب مستقیم مخاطب از لینکدین، محتوای حمایت شده لینکدین را مورد استفاده قرار داد. نتایجی که هاب اسپات با ارتقای پیشنهادات شان در لینکدین به دست آورده است را ببینید:

مدیر ارشد بازاریابی Kipp Bodnar هاب اسپات برای جذب مشتری چنین می گوید:

نکته طلایی: نگاه کنید که کدامیک از کانال های رسانه های اجتماعی، بیشترین دنبال کنندگان و تعاملات را دارند، سپس راهی برای رشد هک تعامل ارگانیک در کانال بیابید. از تبلیغات استفاده کنید تا محتوای خود که برای مشتریان احتمالی تان ارزشمند است را تبلیغ کنید. (هاب اسپات، لینک هایی را به پست های فیک بوک شان در لینکدین ارسال می کند، و به این ترتیب می توانند افراد بیشتری را برای بازدید از محتوای شان در لینکدین و فیسبوک به دست بیاورند. سپس برای برای شناساندن محتوای شان و جذب مخاطب از تبلیغات استفاده می کنند).

(نکته #3): چگونه می توانید با «دسته بندی محتوا» بازدیدکنندگان وب سایت خود را برای بیش از 6دقیقه در سایت تان نگه دارید

HubSpot.com سایت اصلی و عمومی هاب اسپات است. که میزان زیادی از ترافیک ارگانیک (اکتسابی) از موتورهای جستجو است. هاب اسپات تمرکز زیادی بر روی بازاریابی محتوا و سئو دارد.

آنها هزاران عبارات اصلی کلیدی مانند «جذب مخاطب وب سایت» دارند و «رشد فهرست ایمیل» در صفحه نخست گوگل رتبه بندی می شوند.

من با آنالیز 69.087 کلمه کلیدی هاب اسپات توانستم 5.905 کلمه که در صفحه نخست گوگل رتبه گرفته اند و 10.440 کلمه که در صفحه نخست بینگ / یاهو رتبه گرفته اند را محاسبه کنم.

مطالب با ارزش بسیاری از وب سایت هاب اسپات هستند که معتقدم به نرخ پایین پرش و زمان بالای ماندن در سایت آنها کمک می کند.

آنها در مقالات وبلاگ هاب اسپات، صدها محرک برای ایجاد جذب مشتری معرفی کرده اند (تا وبلاگ شان را با محتوا مقاله مطابقت بدهند).

CTA های پست وبلاگ و تبلیغات آنها با یک طراحی بصری بسیار ابتدایی، به سمت صفحات فرود هدایت می شوند، نسخه فرم کوتاه و فرم کامل:

هنگامی که گزینه ای را انتخاب و بر روی آن کلیک می کنید، به سرعت راهنمای رایگانی دریافت می کنید و سپس هاب اسپات به آرامی شما را برای ثبت نام در نرم افزار CRM رایگان خود ترغیب می کند:

سپس هاب اسپات با استفاده از لینک های بسیار مرتبط، براساس اینکه خوانندگان در کجای قیف قرار گرفته اند، به آنها برای رفتن به «مراحل بعدی» مختلف منابع بیشتری ارائه می دهد و از راهنماهای رایگان قابل دانلودشان برای تولید مخاطب استفاده می کند (دانلود منابع دیگر، کتاب قرار ملاقات ها و غیره).

این مسئله، هاب اسپات را به یک متخصص صنعت تبدیل می کند که اعتماد کاربران را جلب می کند، بنابراین احتمال زیادی دارد که آنها به مشتریان پرداخت کننده هزینه ها تبدیل بشوند.

هاب اسپات فراتر از جذب مشتری، نرم افزار ورودی بازاریابی را برای هزینه اشتراک بر اساس شماره مشتری در CRM مخاطبین فروخته است.

به خاطر داشته باشید: از «دسته بندی محتوا» استفاده کنید تا افراد در عرض بیش از 6دقیقه مطالب شما را بخوانند تا احتمال تبدیل شدن آنها بیشتر باشد. هاب اسپات این کار را در سه دسته محتوا انجام می دهد:

محتوای گروه یک: محتوای وبلاگ

محتوای گروه دو: محتوای راهنمای پی دی اف قابل دانلود

محتوای گروه سه: محتوا بر اساس منابع (منبع، وبینار، الگوها و غیره)

(نکته #4) ماشین محتوای ارتقای تبدیل هات اسپات: برای هر پست وبلاگی که می نویسید، یک ارتقای محتوا ایجاد کنید

به این نکته توجه کنید که برخی از پست های وبلاگ هاب اسپات از نوعی نیستند که شما معمولاً در وب سایت می بینید و نرم افزار بازاریابی ورودی می فروشند.

بیشتر پست های به اشتراک گذاشته شده برای بخش منابع انسانی جذب مخاطب داشته است تا لوله فروش (pipeline) مشاغل مدیریت محصول را پر کنند (شرکت های با رشد بالا نیاز به استخدام دارند):

دومین پست مشترک، یک صفحهء انتخاب برای راهنمای رایگان در «چگونه از اکسل استفاده کنیم» می باشد:

ممکن است به این بیاندیشید که چرا در هاب اسپات در هک به مردم می آموزد که چگونه از اکسل استفاده بکنند؟

به من اعتماد کنید، این اشتباه نیست.

تیم هوشمند هاب اسپات تحقیقات خود را انجام دادند و دریافتند که هر ماه بیش از 27000 نفر در جستجوی «نحوه استفاده از اکسل» هستند.

وقتی در گوگل عنوان «نحوه استفاده از اکسل» را سرچ می کنید، نخستین نتیجه جستجوی ارگانیک به نمایش درآمده، پست وبلاپ هاب اسپات با این عنوان خواهد بود: «نحوه استفاده از اکسل: 14 میانبر ساده، آسان و سریع برای اکسل».

حدس بزنید که آنها چگونه از این پست وبلاگ برای تولید و جذب مخاطب استفاده می کنند؟

 در پست وبلاگ آنها 3 فراخوان اقدام به عمل وجود دارد که به راهنمای «نحوه استفاده از اکسل» لینک می شود:

  1. CTA لینک محلی در آغاز پست وبلاگ
  2. پس از 20% پایین رفتن در صفحه، کادر CTA در سمت راست را مراجعه کنید
  3. تصویر CTA در انتهای پست وبلاگ

اگر به وبلاگ هاب اسپات نگاهی بیاندازید، خواهید دید که این سه CTA پست وبلاگ برای ارتقای محتوا با اکثر پست های وبلاگ هاب اسپات سازگار است.

برخی اوقات همه آنها به ارتقای متن مشابهی می روند (مانند مثال بالا). دیگر اوقات، همه سه CTA به 3 صفحه فرود مختلف با 3 ارتقای محتوای متفاوت و مرتبط به آن پست وبلاگ می روند.

هات اسپات هزاران مورد از این ارتقای محتوای «رسانه های شخصی» با صفحات فرود اختصاصی خود را داراست.

در اینجا مثالی از 5 پست وبلاگ و ارتقای محتوا از وبلاگ بازاریابی هاب اسپات که آنها برای پر کردن بالای قیف شان استفاده می کنند آورده ایم:

پست وبلاگارتقای محتوا
چگونگی برنامه ریزی استراتژی بازاریابی محتوا: راهنمایی از آغاز تا پایانژنراتور برنامه ریزی بازاریابی
6تا از بهترین برنامه های بازاریابی برای سناریوهای مختلفراهنمای بازاریاب برای موبایل
5معیار نادیده گرفته شده که نیاز آژانس شما برای سودآوری در سال 2017 استفرم جدید جذب مشتری
چگونگی ساخت یک فرآیند برای آزمایش های رشدالگوهای آزمایش بازاریابی 2017
8درس فراتر از زمان، از Bill Belichickچگونه راهبر یک کتاب الکترونیکی باشید

همانگونه که می بینید، هاب اسپات یک محتوای درونگرا و ماشین تولید جذب دارد!

یک چیز که هاب اسپات واقعاً به خوبی انجام می دهد، به روزرسانی پست های قدیمی وبلاگ است تا آنها را دوباره با یادداشت ویرایشگر در بالای پست به امروز مرتبط کند تا افراد بدانند که چه چیزی به روزرسانی شده است.

مثالی می آوریم:

این یک استراتژی عالی برای تولید مخاطب برای جذب مشتری بیشتر از محتواهای قدیمی اما ماندگار است.

هنگامی که فردی برای ارتقای محتوا انتخابی داشته باشد، هاب اسپات از محصول شخصی خود برای بازاریابی ایمیل شان استفاده می کند.

برای اینکه ببینیم  نرخ باز شدن درحال استفاده در هاب اسپات چگونه است، یکی از پرقدرت ترین کاربران هاب اسپات را پیدا کردیم و با tacos به او رشوه دادیم تا داده های ایمیل هاب اسپات را به ما بدهد.

دراینجا نرخ باز شدن های دوست من buddy Justin در AdSkills درحال استفاده از هاب اسپات برای ارسال ایمیل آورده شده است:

حالا نرخ باز شدن ایمیل تان را چک و با این نرخ مقایسه کنید.

اگر نرخ بالایی مانند این نداشته باشید، ممکن است که بخواهید هاب اسپات ما را امتحان کنید. آنها پادشاه این هستند که به شما اطمینان بدهند تا فهرست ایمیل تمیزی داشته باشید و تحویل به صندوق ورودی مشتریان خود را در هر زمانی بالا نگه دارید.

به خاطر داشته باشید: برای ایجاد تقویم محتوای شخصی تان، ایده های پست وبلاگ را سرچ کنید؛ برای هر پست وبلاگی که می نویسید ارتقای محتوا ایجاد کنید و از یک ابزار بازاریابی ایمیل که به صورت خودکار فهرست ایمیل شما را تمیز نگه می دارد استفاده کنید و از قابلیت تحویل بالایی برخوردار باشید (هاب اسپات این کار را با عناوین کلمات کلیدی بازاریابی با حجم سرچ بالا انجام می دهد، نگارش یک مقاله با عنوانی عمیق و استفاده از 3 CTA که به ارتقای محتوا لینک می شوند تا مشتریان را با هر بخش از محتوا ثبت کنند. سپس از ابزار شخصی جذب مخاطب ایمیل استفاده می کنند).

(نکته #5) کارآفرینان سریالی Silicon Valley، را برای تعریف از شخصیت شان و نوشتن در وبلاگ تان، به عنوان میهمان دعوت کنید

ThinkGrowth.org انتشارات مدیوم هاب اسپات است که در تاریخ 17 آوریل 2015 راه اندازی شد و ابتدا با نام ReadThink.com آغاز به کار کرد، سپس در تاریخ 14 دسپامبر 2016 با نام ThinkGrowth.org دوباره برندسازی شد.

انتشارات مدیوم، به تنهایی 333000 بازدیدکننده وب سایت برای هاب اسپات در هر ماه ایجاد می کند.

این همانی است که Janessa Lantz، استراتژیست اصلی بازاریابی محتوا در هاب اسپات در مورد آنچه که انتشارات مدیونم شان بیان می کند:

ThinkGrowth.org محتوای مرتبط و درگیرکننده ای را ارائه می دهد که با خوانندگان ارتباط برقرار می کند. در اینجا چند پاسخ به مقالات شان آمده است:

راه اندازی هاب اسپات در مدیوم براساس این پیش فرض بوده است: افراد بیشتر و بیشتری به طور مستقیم از سیستم عامل هایی مانند فیسبوک، مدیوم و پادکست ها، استفاده می کنند بنابراین آنها می خواهند جایی باشند که خوانندگان شان در آنجا هستند.

پست های اولیه بیشتر از طریق وبلاگ هاب اسپات منتشر می شدند، اما هاب اسپات خیلی سریع دانست که محتوای وبلاگ «بهینه شده برای جستجو»ی آنها بازدیدکنندگان زیادی در مدیوم جمع نخواهد کرد.

آنها با یافتن نویسندگان درحال ظهور مانند Seth Godin، Nir Eyal، Larry Kim، Steve Blank، Danielle Morrill و همگام سازی محتوای تولید شده آنها به بالاترین موفقیت دست پیدا کردند -در معرض نمایش قرار دادن هر دوی آنها و هاب اسپات برای یک مخاطب جدید.

هاب اسپات از طریق «بهینه سازی برای مردم» با بخش نظرات، اکانت های شخصی و پست های واکنشی از بهترین نویسندگان و اینفلوئنسرها، محتوایی را یافت که اغلب عملکرد قویتری از وبلاگ خانگی شان داشته باشند.

هاب اسپات باعث شد افراد بانفوذ بتوانند با یکی از دو روش زیر در وبلاگ خود بنویسند:

  1. مراجعه به کسی که در شرکت است
  2. روابط قبلی از پادکست نمایش رشد (پادکست Steve Blank در تاریخ 20 ژوئن پخش شد، سپس پست مدیوم او 2ماه بعد در 28 آگوست به صورت زنده روی آنتن رفت)

نکته طلایی: یک پادکست یا ویدئو به سبک مصاحبه درست کنید، سپس نکته شماره یک که مخاطبین تان به آن خو گرفته اند را انتخاب کنید و از مصاحبه کننده خود بپرسید که آیا مایل است درباره این موضوع یک پست میهمان بنویسد.

در اینجا عملکرد ترافیک هاب اسپات هنگام اجرای این استراتژی درطول سال نخست کارشان در مدیوم را می بینید:

هاب اسپات از زمان موفقیت شان در مدیوم، تصمیم به سرمایه گذاری در برند یک تیم جدید گرفت که تماماً بر روی استراتژی محتوا «خارج از سایت» متمرکز شده است.

آنها بیش از 150 نویسنده میهمان دارند و ارسال های میهمانان را در medium@hubspot.com انجام می دهند.

 به خاطر داشته باشید: از اینفلوئنسرها بخواهید تا برای تحریک خوانندگان به انجام این کار، به عنوان نویسنده میهمان، پستی را بنویسند (هاب اسپات این کار را با ایجاد انگیزه برای نویسندگان میهمان با دسترسی به مخاطبان هاب اسپات انجام می دهد).

(نکته #6) بازاریابی انجمن: چگونه می توان 170.000 عضو انجمن به دست آورد که سالانه 100میلیون دلار درآمد ایجاد کند

Inbound.org یک مرکز آنلاین به منظور ارتباط، یادگیری و یافتن شغل برای بازاریاب هاست که آزمایشگاه هاب اسپات، یک بخش تحقیق توسعه در هاب اسپات برپاشده است.

این سایت ماهانه به تنهایی بیش از300.000 بازدیدکننده وب سایت برای هاب اسپات ایجاد می کند.

هاب اسپات این حجم از ترافیک در انجمن سایت خود را از سه طریق به دست می آورد:

  1. 170.000 عضو انجمن که به طور مستقیم برای ثبت نام وارد سایت می شوند
  2. ترافیک جستجوی ارگانیک
  3. ترافیک اجتماعی (بیش از 80% از فیسبوک و توییتر)

برترین کلمات کلیدی ارگانیک هاب اسپات برای ورودی از 1605 کلمه کلیدی «مشاغل کار از راه دور» است. ماهانه بیش از 3000 بازدیدکننده وب سایت را برای ورود هدایت می کند.

در اینجا آنگونه که صفحات فرود برای کلمه کلیدی به نظر می رسد را می بینیم:

این یک نمونه کامل از چگونگی ساختار صفحات دسته بندی وبلاگ شما برای موفقیت ترافیک سئوی ارگانیک شماست:

  • کلمه کلیدی در URL slug
  • کلمه کلیدی در عنوان
  • توضیح کوتاه از عناوین / مشاغل / غیره

هاب اسپات برای رشد ترافیک اجتماعی در بخش درونگرا، 2 کار را به خوبی انجام داد:

  1. تبلیغ پست های ارگانیک درونگرا از کارشناسان در انجمن تا برترین صفحه خانه درونگرا و در فیسبوک
  2. استفاده از نوار اشتراک چسبان در انتهای پست ها

مقالات ارگانیک درونگرا ، محتوای برتر داخلی در هر ماه است. هاب اسپات از طریق اشتراک گذاری «اطلاعات داخل سازمان» در هر زمینه ای از بازاریابی داخلی، به بازاریابان دلایلی واقعی ارائه می کند تا بخشی از انجمن شان باشند.

موفقیت آمیز بودن این مقالات بدان خاطر است که تیم درونگرا هاب اسپات از کنترل کیفیت سطح بالایی بر روی هر نسخه اصلی ورودی که در سایت منتشر می شود برخوردار است.

اینجا مثالی عملی از این کنترل کیفیت می آورم. این برای زمانی است که از ورودی این بخش محتوا درمورد درس هایی که وبلاگ درحال رشد سومو از ترافیک 100k/mo تا 200k/mo در یک ماه به دست آورد را به Keri Morgret فرستادم:

همچنین هاب اسپات برای اضافه کردن یک سرگرمی به انجمن، از یک ربات چت باحال و کوچک به نام «GrowthBot» در پایین گوشه راست هر صفحه ورودی استفاده می کند که می توانید در آن سوالات بازاریابی و فروش خود را بپرسید.

این ربات چت یکی دیگر از ارزش افزوده های منحصر به فرد هاب اسپات است که برای تمایز انجمن خود از دیگر انجمن های بازاریابی آنلاین اضافه شده است.

چرا هاب اسپات برای ایجاد یک انجمن قوی اینهمه تلاش می کند؟

زیرا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان درآمد هاب اسپات از شرکای آژانس بازاریابی است.

شرکای آژانس بازاریابی هاب اسپات برای رشد کسب و کارشان، درست مانند شرکای حسابداری Xero،  40% از درآمد آنها را (همانند آخرین تماس درآمدزای شان) محاسبه کردند.

انجمن درونگرا مکان مناسبی برای هاب اسپات است تا به شرکای آژانس بازاریابی شان برای ماندن در صدر آخرین روند بازاریابی، کمک کند، نیز کمک کند تا استخدام های جدید بیابیند و به مطالب منحصر به فردی دست یابند که در هیچ جای دیگر اینترنت یافت نمی شود.

هاب اسپات ارزش خود را با رویدادهای زنده در بوستون گسترش می دهد.

انجمن درونگرای هاب اسپات بسیار موفق آمیز عمل کرده است تا حدی که اکنون بیش از 3400شریک برای خدمت به هزارای مشتری هاب اسپات دارد، کمک می کنند تا ماه به ماه نتایج بهتری به دست بیاورند.

هاب اسپات، شرکای آژانس بازاریابی خود را از درون پرورش می دهد به گونه ای که اخیراً برنامه شریک آنها برای آژانس های بازاریابی از 100میلیون درآمد سالانه گذشته است.

به خاطر داشته باشید: با افزودن افرادی که نمی توانند به انجمن های دیگر بروند، یک انجمن موفق دررابطه با برند خودتان بسازید. بر روی این تمرکز کنید که مردم را به انجمن موفق تان وارد کنید (هاب اسپات این کار را با ورودی های اصلی، یک هیئت مدیره بازاریابی از راه دور، ربات رشد و کنفرانس های زنده داخلی شان انجام می دهد).

(نکته #7) 3قیف جستجوی غیررایگان که هاب اسپات را غنی می کند (نکته: SIKAG)

هاب اسپات هر ماه مبلغ متوسطی را صرف تبلیغات جستجوی غیررایگان می کند.

هنگامی که استراتژی تبلیغات جستجوی غیررایگان آنها را بررسی کردم، در درجه اول تبلیغات CRM رایگان آنها بود که مجموعه ویژگی هسته ای از محصول اصلی است و SMBها را هدایت می کند تا زمانیکه ارزش هاب اسپات را تجربه می کنند و می خواهند از مجموعه کامل ویژگی استفاده بکند، نسخه پرداختی آنها را ارتقا دهد.

هاب اسپات 587کلمه کلیدی PPC دارد که به مناقصه گذاشته می شوند، اما تقریباً تمام تبلیغات آنها نسخه ای از شکل زیر هستند:

این چیزی است که کل قیف جستجوی پرداختی شان برای ارائه CRM رایگان، شبیه به آن به نظر می رسد:

اینجا چندین مورد از دیگر تبلیغات وجود دارد مانند یک مورد با عنوان «ابزار جذب مخاطب – ثبت مخاطب را از امروز شروع کنید» که تبلیغات نقطه هدفمند برای نسخه رایگان از محصول بازاریابی هاب اسپات شان بودند.

با این حال، 3 قیف فعال جستجوی پرداختی اصلی شان در زیر آمده است و ترافیک را به این 3 صفحه فرود هدایت می کند:

SIKAGنوع تبلیغاتنوع صفحه فرود
کلمات کلیدی CRM برند نشدهتبلیغات CRMپیشنهاد CRM رایگان
کلمات کلیدی بازاریابی درونگرای برند شدهتبلیغات بازاریابی درونگراپیشنهاد ارزیابی بازاریابی درونگرا
کلمات کلیدی برند شدهتبلیغات نسخه دمو (آزمایشی)پیشنهاد نسخه دمو (آزمایشی)

نکته طلایی: از طریق SIKAG (گروه های تبلیغات کلمات کلیدی هدف جستجو) هدف جستجوگران خودتان را با پیشنهادات تان مطابقت بدهید. هاب اسپات برای کلمات کلیدی CRM برند نشده، از پیشنهاد CRM کم تماس، آسان برای ثبت نام و رایگان استفاده می کند زیرا احتمالاً جستجوگر هنوز نمی داند که هاب اسپات کیست.

با این حال، هاب اسپات برای کلمات کلیدی برند شده، از نسخه آزمایشی با تماس بالاو زمانگیر استفاده می کند چرا که جستجوگران از قبل می دانند که هاب اسپات چه کسی است و به احتمال زیاد با یکی از افراد فروش تماس می گیرند.

این یک حساب کاملاً پخته است و جدیدترین داده ها در ابزار نشان نمی دهد که از کجا آغاز شده اند.

زمانیکه به سالهای قبل می نگرم می توانم ببینم که هاب اسپات پیشنهادات بسیار مختلفی را امتحان کرده است، مانند:

  • نقل قول کردن رایگان
  • ·        30روز آزمایشی رایگان
  • راهنمای بازاریابی رایگان

آنها اکنون نه همه اما سودآورترین کلمات کلیدی و بخش ها را در طول سال ها هرس کرده اند و کلمات کلیدی ای را یافته اند که در بازارشان، بالاترین نرخ تبدیل را دارا بوده اند. حتی آنهایی که کمترین استفاده را در یکی از بهترین پلتفورم های موجود در اینترنت دارا هستند.

به خاطر داشته باشید: گروه های گسترده ای از کلمات کلیدی در کسب و کارتان که افراد هنگام جستجوی کالا / خدمات در گوگل استفاده می کنند را مشخص کنید. برای هر گروه از کلمات کلیدی، پیشنهادی ارائه می شود که متناسب با قصد جستجوگران شما باشد و آنها را در گروه های تبلیغاتی کلمات کلیدی هدف جستجو با نام SIKAG گروه بندی می کند (هاب اسپات این کار را با سه SIKAG انجام می دهد: کلمات کلیدی CRM برند نشده، کلمات کلیدی بازاریابی درونگرای برند شده، و کلمات کلیدی برند شده).

(نکته #8) 9قسمت «صفحه رایگان CRM جذب مخاطب» که ترافیک سرد را به مشتریان گرم تبدیل می کند

این قسمت در بخش بالایی صفحه فرود CRM رایگان هاب اسپات قرار دارد. توجه به این نکته حائز اهمیت است که اگر کسی به این صفحه مراجعه کند، می تواند از اطلاعات ارائه شده در همین بخش اول، به سرعت تصمیم گیری کند.

دکمه CTA «آغاز کنید» آنها بازدیدکنندگان شان را پس از کلیک کردن به فرم نیمه مشتری (ایمیل، نام شرکت، URL وب سایت) هدایت می کند.

هر آنچه که برای تبدیل کاربرتان نیاز دارید در این بخش است:

  1. تصویری از «گواهی شراکت گوگل»ِ آنها، به شما کمک می کند تا بلافاصله اعتبار خود را از طریق همکاری خودشان با نام برند بزرگی که گوگل نامیده می شود بیافزایید.
  2. تأکید عناوین آنها درمورد نقطه درد شماره یک است که بازارشان با آن مواجه می شود (مثال: روند فروش بد).
  3. زیرعنوان، درمورد ماهیت CRM هاب اسپات و کلمات محبوب روزی که استفاده می کنند به مردم دید سطح بالایی می دهد که پاسخ های عاطفی و واکنش برانگیزی به شنوندگان شان می دهد (مثال: برند جدید، ترفندها و ظرفیت ها).
  4. یک فراخون به عمل قوی در برابر رنگ ها برای تصویر پس زمینه، به افراد اجازه می دهد که درصورت علاقمند بودن به طور دقیق بدانند که مرحله بعدی چیست.
  5. برخی افراد دوست دارند که بخوانند، و برخی افراد دوست دارند که تماشا کنند. در اینجا ویدئوی کوتاه 2 دقیقه ای فرم توصیفی 1 از مشتریان هاب اسپات ثبات اجتماعی را تقویت می کند.

اگر مردم پیش از تصمیم گرفتن، اطلاعات بیشتری بخواهند، می توانند به پایین صفحه بروند و این 4 نکته را بخوانند:

  • بازار نرم افزار CRM به شدت رقابتی است. هاب اسپات این را می داند، بنابراین آنها در اینجا درباره USP کلیدی شان صحبت می کنند (مانند قابلیت های قدرتمند غنی سازی داده ها، افزودن مخاطب از صندوق ورودی و یک نمای مشتری) برای کمک به درک افراد اگر این CRM به درستی برای آنها مناسب باشد.
  • معرفی مزایایی مانند «نصب 10 ثانیه ای» و «100% رایگان» معمولاً به رفع اعتراضات افراد به محصولات اینچنینی کمک می کند.

اکنون افراد می دانند که چگونه CRM هاب اسپات از دیگران متفاوت می شود و مزایای آن در 4 نکته فوق ارائه می شود. آنها به افراد این امکان را می دهند که بدانند تنها 3 مرحله ساده برای آغاز بخش بعدی وجود دارد:

  • اضافه کردن تصویر از داخل نرم افزار به افراد کمک می کند تا بدانند هنگام استفاده از محصول چه خواهند دید سپس برای دور زدن صفحه یک CRM نهایی خواهند داشت:
  • این بارها و بارها اثبات شده است که هدشات (عکس تأیید از صورت و شانه به بالا) هایی با متن های سپاسگزاری کوتاه درست در بالا یا زیر دکمه CTA و فرم های جذب مخاطب، گفتگوها را افزایش می دهند – از آنها استفاده کنید.

به خاطر بسپارید: این فرمول 9 قسمتی صفحه فرود را دنبال کنید تا ترافیک سرد شما را به مشتریان گرم تبدیل کند (هاب اسپات این کار را با صفحه فرود 9 قسمتی ساده انجام می دهد تا افرادی را تبدیل کند که پیش از این درباره آنها نشنیده اید).

(نکته #9) هک رشد الگوریم اکسپلورر اینستاگرام به وسیله مشارکت با «اینفلوئنسرهای بزرگ»

هاب اسپات دنبال کنندگان بزرگی در اینستاگرام دارد، اما به بزرگی boi Sumo شما نیست.

نام این بازی هنگام اجرا در دنبال کنندگان اینستاگرام هاب اسپات به این سادگی است: «اینفلوئنسرهای بزرگ» (Micro-Influencers).

طبق گفته یکی از بلاگرهای هاب اسپات، چگونگی این روش اینگونه است:

هاب اسپات برای ایجاد اجتماع اینفلوئنسرهای بزرگ از شرکای هاب اسپات استفاده می کند.

تنها در اینستاگرام بیش از 1600 پست با این هشتک #hubspotpartner می بینید. این پست ها به شکل واقعی این موارد را برای هاب اسپات ایجاد می کند:

هاب اسپات همچنین گزارش می دهد که Markerly بر روی تأثیر اینفلوئنسرهای بزرگ و مشارکت آنها تحقیق کرده و یافته های بسیار قدرتمندی را دریافته است:

  • 8% از مواقع، کاربران اینستاگرام با دنبال کنندگانی کمتر از 1000نفر، لایک ایجاد کرده اند.
  • کاربرانی با 1000 تا 10.000 دنبال کننده، 4% نرخ لایک ایجاد کرده اند.
  • کاربرانی با 10.000تا 100.000 دنبال کننده، 2.4% نرخ لایک به دست آورده اند.
  • کاربرانی با 1 تا 10 میلیون دنبال کننده، تنها 1.7% از مواقع لایک به دست آورده اند.

اصولاً، ارزش بالای اینفلوئنسرهای بزرگ از نظر قدرت در نرخ مشارکت دنبال کنندگان شان اثبات شده است.

به خاطر داشته باشید: اینفلوئنسرهای بزرگ صنعت تان را در اینستاگرام بیابید و به آنها هشتکی بدهید تا بتوانند از آن در مورد برند تان استفاده بکنند (هاب اسپات این کار را با استفاده از انجمن شرکای هاب اسپات شان انجام می دهد که از طریق اینستاگرام و استفاده از هشتک #hubspotpartner تصویر / محتوای معتبر برای آنها ایجاد و پست می کند).

(نکته #10) «هک رشد فروش بیرونی LTV» که به فروشندگان شما برای بیشتر نگاه داشتن مشتریان، کمک می کند

درحالیکه هاب اسپات به وضوح بازاریابی درونگرا را مانند یک هنر زیبا انجام داده است، بسیاری از افراد مانند Ed از من پرسیده اند که آیا رشد هاب اسپات ناشی از فروش برونگرا در برابر بازاریابی درونگرا است.

آنچه از بیرون مشخص نیست، ارتش بیش از 200 نفری نمایندگان فروش بیرونی هاب اسپات است.

هاب اسپات در مجموع بیش از 2500 کارمند دارد که تیم فروش کمتر از 10% کل اندازه شرکت را تشکیل می دهد.

فروش بیرونی که با قدرت بازاریابی برونگرا تشکیل شده، یک بخش کلیدی از موفقیت هاب اسپات است، پس از همه بیش از 800 دلار / ماهانه قراردادهای نرم افزاری شان قصد ندارند کارشان را تعطیل کنند.

David Skok (یکی از سرمایه گذاران هاب اسپات و هیئت مدیره) گزارش زیر را درباره استراتژی هاب اسپات برای ارتقای فروج بیرونی این شرکت ارائه می دهد:

تفاوت اصلی هاب اسپات و بسیاری از شرکت های فنی دیگر در این است که هاب اسپات، فروشندگان را برای حفظ مشتری در طی سال های طولانی تحریک می کند. این اتفاق زمانی می افتد که مشتری قرارداد را امضا کرده باشد.

این کار به حداکثر رساندن ارزش عمر هر مشتری کمک می کند و به سه روش زیر انجام می شود:

  1. اگر مشتری حساب خود را ظرف سه ماه فسخ کند فروشندگان، کمیسیون فروش خود را از دست می دهند.
  2. فروشندگان درصد کوچکی از هزینه های ماهانه مشتری را برای تشویق فروشندگان به حفظ ارباب رجوع در طول عمر مشتری (و نه فقط چند ماه نخست) می دهند.
  3. هاب اسپات مشوق هایی مبتنی بر پول نقد را از طریق مسابقات درونی مختلف اختصاص می دهد. نمونه ای برای یکی از این رقابت ها این است که وقتی هدف تیم دیدار باشد، همه بر یک لیموزین سوار شوند. این هدف «تیم محور» فروشندگان را تشویق می کند تا با یکدیگر کار کنند.

این سه مورد باعث شده است تا فروشندگان هاب اسپات در موقعیتی قرار بگیرند که برای کمک به کاهش ریزش و افزایش درآمد انگیزه بگیرند.

تیم فروش هاب اسپات بسیار موفق است که هاب اسپات یک کسب و کار کوچک CRM رایگان ایجاد کرده است و می تواند برای رشد فروش خودشان استفاده کند، تیم فروش هاب اسپات براساس فرآیندهای انجام شده، برای سازماندهی، پیگیری و پرورش جذب مخاطب و مشتری خود از آن استفاده می کند.

به خاطر داشته باشید: اگر محصولی را با قیمت بالا به فروش برسانید، تلاش های بازاریابی درونگرای خود را با فروش بیرونی تکمیل می کنید. از طریق همتراز کردن کمیسیون فروش خود با مدت زمان ماندگاری مشتری در برابر وقتی که تنها قرارداد امضا شده است، فروشندگان خود را به بخش بزرگی از حفظ مشتری تبدیل بکنید (هاب اسپات این کار را با کسر کمیسیون های فروش درصورتیکه مشتری در ظرف 3ماه ریزش داشته باشد، و ارائه کمیسیون مجدد اگر مشتری بیش از 3 ماه بماند و پرداخت هزینه های فعالیت تیم در صورتیکه به هدف رسیده باشند).

(نکته #11) داشبورد رضایت (Happiness Dashboard) مشتری کنشگر، که از اطلاعات رفتاری مشتری تان استفاده می کند تا نرخ ریزش بالای تان را از بین ببرد

فهرست رضایت مشتری (CHI) توسط Jonah Lopin -معاون سابق مدیر هاب اسپات- برای موفقیت مشتری ایجاد شد.

همچنین CHI در کلمات چینی CHI به معنای نیروی زندگی است. این یک معیار از اطلاعات رفتاری مشتریان استفاده می کند تا به شما یک منبع CHI برای هر مشتری بدهد، و این ابزار شماره یک هاب اسپات برای از بین بردن ریزش است.

تمرکز هاب اسپات در تا حد ممکن به دست آوردن نقاط اطلاعاتی بسیار برای هرکدام از مشتریان براساس عملی که آنها در مورد محصول شان انجام داده است، می باشد.

سپس یک آنالیز رگرسیون در اطلاعات ایجاد می کنند تا مشتری ای که قصد ریزش دارد را پیش از عملی کردن قصدش او را بیابند.

در اینجا چگونگی به نظر رسیدن آن را نشان می دهیم:

Dharmesh (بنیانگزار هاب اسپات) با وجود CHI، توانایی تشخیص این را دارد که بداند یک مشتری قصد دارد در یک ماه، 2 ماه، یا حتی 4.2ماه ریزش کند، سپس تیم خود را مجبور کنید تا پیش از رسیدن این موعد، او را بازدارید.

بیشتر کمپین ها به شما آموخته اند که باید امتیاز تقویت کننده مشتری تان را ارزیابی کنید، با ارسال ایمیل های مانند این:

با این حال NPS فقط داده های کیفی را اندازه گیری می کند و درحال حاضر براساس تعامل مشتری با محصولات شما، NPS مشتری تان در مقابل یک ماه بعد می تواند به طور کامل متفاوت بشود.

درعوض، هاب اسپات از CHI استفاده می کند تا آنچه را که مشتریان به واقع با محصولات آنها انجام می دهند را اندازه گیری کنند، بنابراین آنها می بینند که مشتریان بهتر یا بدتر از پایه ای که تعیین کرده اند عمل می کنند.

همچنین مدیران مشتری موفق می توانند از CHI استفاده کنند تا ببینند که آیا مشتریان شان مطابق با دستیابی آنها به اهداف شان هستند یا خیر.

به خاطر داشته باشید: «از مردم نپرسید که چگونه فکر می کنند. ببینید که آنها چگونه عمل می کنند». این توصیه ای است که Dharmesh برای کسب و کارهایی می کند که می خواهند دریابند آیا مشتری قصد ریزش یعنی رها کردن کالای شما را دارد (هاب اسپات این کار را با محاسبه یک شاخص رضایت براساس اطلاعات رفتاری هر مشتری انجام می دهد بنابراین می توان پیش از ریزش، به آنها دست یافت).

(نکته #12) یک ابزار نرم افزاری رایگان که مشکلات مشتریان شما را برطرف می کند، ایجاد کنید، سپس این ابزار نشان می دهد که شما راه حل آن را دارید

ابزار رایگان وب سایت امتیازدهنده هاب اسپات نخستین پروژه خروجی از آزمایشگاه هاب اسپات در سال 2007 بوده است. شخصی URL وب سایت آنها و آدرس ایمیل شان را وارد کرد تا ببیند وب سایت آنها در 100 امتیاز چقدر قوی است.

وب سایت امتیاز اینگونه به نظر می رسد:

سپس توصیه هایی راجع به آنچه باید برای بهبود بدانید، به شما داده می شود:

  • عملکرد (30 امتیاز)
  • آسان بودن برای موبایل -دوستدار موبایل- (30 امتیاز)
  • سئو (30 امتیاز)
  • امنیت (10 امتیاز)

هاب اسپات باهوش است چرا که زیر هر عنصر امتیازبندی وب سایت، یک فراخوان به عمل دارند که می گوید «بیشتر بخوانید>» و به یک مقاله آموزشی در وبلاگ شان درباره اینکه چگونه می توانید این مشکل را حل کنید، لینک می شود. #valuebombing

اما این روند حتی بهتر هم خواهد شد. هاب اسپات به شما خلاصه ای از کارهایی که باید در انتهای صفحه انجام بدهید، ارائه می دهد و اگر نمی خواهید که وقت خود را به هدر بدهید، این راه حل را پیشنهاد می کند:

به خاطر داشته باشید: پس از اینکه مشکلات مشتریان خود را آشکار کردید، نشان بدهید که شما راه حل آن هستید (هاب اسپات همه مشکلات وب سایت شما را آشکار می کند و سپس نشان می دهد که آنها راه حلی برای «سریعتر کردن سایت شما، پاسخگو بودن به موبایل، و امنیت خودکار» هستند).

گذشته از اینکه ابزاری فوق العاده مفید برای صاحبان مشاغل کوچک است، همچنین نمونه ای عالی از چگونگی ساخت یک ابزار رایگان برای هدایت میلیون ها TOFU مخصوص بازار (بالای قیف) به سمت شرکت شما هستند.

Dharmesh در Inbound.org درباره چگونگی اهمیت این ابزار برای موفقیت هاب اسپات متن هایی را ارسال کرد…

بیشتر ترافیک وب سایت برای ابزار از وبلاگ هاب اسپات ناشی می شود و نشان می دهد که محتوای وبلاگ به همراه یک آهنربای جذب مشتری قوی ویژه بازار می تواند برای دستیابی به اهداف TOFU یک ترکیب عالی باشد.

هاب اسپات از زمان موفقیت شان با امتیازدهنده وب سایت،  با تولید جذب TOFU شان، گرانول فوق العاده ای به دست آورده است. آنها اکنون در وب سایت اصلی شان پست های وبلاگی با آهن ربای جذب مشتری ویژه ایجاد کرده اند تا با هزاران جذب مشتری در هر ماه، بالای قیف فروش شان را پر کنند.

به خاطر داشته باشید: یک ابزار نرم افزار رایگان ایجاد کنید که بتواند مشکل اصلی مشتریان شما را آشکار کند. سپس درمورد چگونگی حل مشکلات شان یا استفاده از محصول تان به عنوان راه حلی ساده، پیشنهاداتی ارائه دهید (هاب اسپات این کار را با ابزار امتیازدهی وب سایت رایگان انجام می دهد که مشکلات وب سایت شما را آشکار می کند، پیشنهاداتی ارائه می دهد و محصول شان را به عنوان راه حلی آسان پیشنهاد می کند).

(نکته #13) ربات مسنجر برای فن پیج فیسبوک که به صورت خودکار جذب مشتری می کند

ماشین نبوغ بازاریابی هاب اسپات بر روی ایجاد فرصت های آهنربای جذب مشتری تمرکز دارد و از یک ربات مسنجر فیسبوک در فن پیج های فیسبوک شان استفاده می کند، این راه دیگری است برای ایجاد مشتریان جدید:

وقتی بر روی دکمه آبی «شروع کنید» کلیک می کنید، این چیزی است که خواهید دید:

اگر تأیید کنید که می خواهید «شروع کنید» سپس ربات مسنجر فیسبوک این پیام خوشامدگویی را ارسال می کند:

اگر بر روی گزینه نخست «نتایج جستجو» کلیک کنید ربات برای آنچه که در وبلاگ، جستجوی کتاب الکترونیکی یا مشترک شدن در محتوای هاب استپات از طریق مسنجر فیسبوک، می خواهید سه فراخوان عمل به شما خواهد داد:

دو تا از جالب ترین گزینه ها «جستجوی کتاب ها» و «اشتراک در محتوا» هستند. مشترک شدن در محتوا یعنی هاب اسپات چگونه (علاوه بر فهرست ایمیل شان) یک فهرست مسنجر فیسبوک می سازد!

چرا باید این کار را انجام بدهید؟

به این دلیل که میانگین نرخ باز شدن مسنجر فیسبوک بیش از 80% است که در مقایسه با ایمیل که میانگین نرخ باز شدنش تنها بیش از 20% می باشد.

این عدد، 4 برابر افراد دیگر است که پیام های شما را باز می کنند و 9 برابر افراد بیشتری که بر روی محتوای تان کلیک می کنند!

سپس به منبع رایگان و معتبر راهنمایی می شوید:

که به عنوان آهن ربای جذب مخاطب عمل می کند:

به خاطر داشته باشید: از یک ربات مسنجر فیسبوک در صفحه فیسبوک خود استفاده کنید تا یک لیست مسنجر فیسبوک ایجاد کنید و بر مبنای عناوین جستجو شده توسط بازدیدکنندگان تان از طریق اتصال آهنربای جذب مشتری به عنوان منبع رایگان، منبع دیگری از جذب مشتری برای کسب و کارتان ایجاد کنید.

 (هاب اسپات این کار را انجام می دهد بنابراین آنها چندین کانال برای ارتباط با مشتریان خود دارند، مشتریان بیشتری را جذب و جمع آوری کنید و میانگین نرخ باز شدن خود را در مسنجر فیسبوک به بیش از 80% برسانید).

13 کلید از استراتژی بازاریابی مولتی میلیون دلاری هاب اسپات

هاب اسپات برخی استراتژی های رشد غیرمتعارف دارد که نیروی محرک رشد مدوام آنها بوده است.

13 نکته کلیدی زیر را به خاطر داشته باشید:

  1. شراکت با افراد برتر در صنایع مرتبط برای ایجاد نیروگاه مشارکت محتوا، پیشنهاد چیزی که مشتری احتمالی شما انتظارش را ندارد.
  2. مشتریان احتمالی B2B تان را با تبلیغات اسپانسری لینکدین تقویت کنید. از مخاطبین باکیفیت لینکدین برای تبلیغ محتوای مرتبط با مشتریان احتمالی تان استفاده کنید، و با ارائه یک آهنربای جذب مشتری مرتبط در محتوای که تبلیغش را کرده اید، آنها را ترغیب کنید تا با شما در ارتباط باشند.
  3. شما نمی توانید بارها فقط مقاله رایگان وبلاگ ارائه دهید و انتظار داشته باشید که آن بازدیدکنندگان به مشتری تبدیل شوند. درعوض، از وبلاگ خود نیز برای لینک شدن به برترین راهنماهای قابل دانلود رایگان استفاده کنید که فهرست ایمیل شما را رشد می دهند و CTA های شهودی «مرحله بعد» را به شما پیشنهاد می دهد تا بازدیدکنندگان را به مکالمه ای عمیق تر با شما سوق بدهد و شما را به عنوان کارشناس صنعت نشان دهد.
  4. عناوین کلمات کلیدی بازاریابی با ارزش بالا را جستجو کنید، سپس از آنها برای ایجاد تقویم محتوای تان + ایجاد یک پست وبلاگ با ارتقای محتوا استفاده کنید (هاب اسپات از سه CTA استفاده می کند که برای رشد فهرست ایمیل شان با هر بخش از محتوایی که نوشته اند، به ارتقای متن شان لینک می شود).
  5. با برترین اینفلوئنسرهای صنعت تان ارتباط برقرار بکنید. از طریق به اشتراک گذاشتن مخاطبان تان با آنها، یا تحریک شان به هر روش دیگری، آنها را به وبلاگ میهمان جذب کنید.
  6. قدرت انجمن ها و ارتباط گرفتن مشتریان با یکدیگر را دست کم نگیرید. از دانش مشتری و شرکای صنعت تان برای آموختن از آنها استفاده بکنید.
  7. از دسته های گسترده تر کلمات کلیدی PPC که مشاغل شما در آنها قرار دارند غافل نشوید. درمورد اهداف این دسته های وسیع تر تحقیق کنید و پیشنهادهایی که مطابقت دارند را ارائه دهید (هاب اسپات از سه دسته گسترده استفاده می کند: کلمات کلیدی CRM برند نشده، کلمات بازاریابی درونگرای برند شده و کلمات کلیدی برند شده).
  8. فرمول صفحه فرود 9 بخش اثبات شده هاب اسپات را دنبال کنید تا نرخ تبدیل ترافیک سرد شما را افزایش دهد و فرصتی دهد تا با سرعت بیشتری آنها را به مشتریان داغ تبدیل بکنید.
  9. با متحد کردن اینفلوئنسرهای بزرگ هدفمند در اینستاگرام حول یک هشتک مشترک، تبلیغات معتبر آنها را برانگیزید.
  10. 10.   با همتراز کردن کمیسیون خود با مدت زمان ماندگاری مشتری و نه فقط فروش اولیه، فروشندگان خود را به بخشی از حفظ مشتری تبدیل بکنید (هاب اسپات درصورت رفتن مشتری در عرض 3ماه نخست، کمیسیون فروش را کاهش می دهد، و همچنین درصورت بیش از 3 ماه ماندن مشتری، با ارائه کمیسیون مجدد باعث تشویق فروشندگان می شود).
  11. هر اطلاعات اندکی را که می توانید درباره مشتریان جمع آوری کنید تا حرکات بعدی مشتری را پیش بینی کنید. از این اطلاعات برای ایجاد تکنیک هایی استفاده کنید که ریزش را پیش از اتفاق، متوقف می کند (هاب اسپات شاخص رضایت مشتری را از روی اطلاعات رفتاری هر یک از مشتریان محاسبه می کند تا بتواند پیش از اتفاق، بتواند گام بردارد و جلوی ریزش را بگیرد).
  12. ساختن یک نرم افزار رایگان که می تواند مشکلات اصلی مشتریان شما را تحت تأثیر قرار بدهد. هاب اسپات از CRM رایگان خود برای رفع مشکلات اصلی استفاده می کند، سپس امتیازدهنده رایگان وب سایت شان را ارائه می دهند تا به مشتران خود برای حل مشکلات خاص شان کمک بکند.
  13. با استفاده از ربات مسنجر فیسبوک در فن پیج فیسبوک تان، یک فهرست مسنجر فیسبوک بسازید. این فهرست به عنوان منبع دیگری از تولید جذب برای کسب و کارتان عمل خواهد کرد (هاب اسپات برای رشد راه های ارتباطی اش با مشتریان خود از این روش استفاده می کند تا جذب های بیشتری را جمع کند و از نرخ بیش از 80 درصدی باز شدن مسنجر فیسبوک سود ببرد).

اگر در بازاری شبیه به هاب اسپات هستید، مطمئنن کارتان را کاهش داده ایم. با این حال، امیدوارم که این یادداشت مختصر به شما کمک کند تا دریابید که در کدام قسمت ها قوی هستید و در کدام قسمت ممکن است نقاط ضعف داشته باشید.

اگر در این بازار نیستید، باید فکر کنید که چگونه آنچه آنها انجام می دهند را در کسب و کار و بازار خودتان پیاده کنید.

شما نباید اینطور فکر کنید که کسب و کار من متفاوت است بنابراین هیچکدام از این موارد در کار من صدق نمی کند. این استراتژی ها در همه بازارهای تجاری کار می کند.

همچنین، به مواردی که در اینجا ذکر نشده است نیز توجه داشته باشید. شناسایی استراتژی هایی که آنها استفاده کرده یا نکرده اند، مهم است.

کدام استراتژی و تکنیک ها در اینجا نشان داده نمی شود که برخی کارشناسان می گویند باید از آنها استفاده بکنید. من دریافته ام اینکه از چیزهایی که عملاً درحال اجرا می باشند و بزرگترین کارکنان آنها را به کار می گیرند، مواردی را بیاموزم، بسیار موثرتر است از اینکه بخواهم آنها را حدس بزنم.

تمرکز بر روی آنچه که به خوبی کار می کند را دو برابر بکنید. هر چیز دیگری را نادیده بگیرید. آنها فقط عوامل حواس پرتی هستند.

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *