چگونه می توان از طریق تبلیغات در یوتیوب کسب درآمد کرد؟

26 لایک ارسال دیدگاه

با توجه به تجربه 3 نفری که از طریق تبلیغات در یوتیوب کسب درآمد کردند.

برگرفته از مقاله چگونه می توان از طریق تبلیغات در یوتیوب درآمد کسب کرد. نویسنده: Braden Becker

هر روز پنج میلیارد فیلم یوتیوب در سراسر جهان مشاهده می شود که تنها تماشا نمی شوند بلکه با ولع پیگیری می شوند. برطبق گفته «Omnicore» میانگین حضور در هر بخش یوتیوب برای هر بیننده تقریباً 40 دقیقه است که بیش از 50% نسبت به سال گذشته می باشد.

اگر تنها یک راه برای درآمدزایی از طریق وب سایت وجود داشته باشد، مردم زمان زیادی را صرف این کار می کنند. درواقعیت نیز چنین است. در واقع، چند روش وجود دارد و دلیل این تنوع، بخاطر افراد (و کسب و کارهایی) است که در استراتژی ویدئویی خود، آنها را نقد کرده اند.

دوره رایگان یوتیوب: استراتژی های موفقیت آمیز برای رشد و بهینه سازی کانال یوتیوب تان

چه کسی محتوایی باارزش بازدید تقریباً یک ساعته را در youtube.com تولید می کند؟ خب، youtube فقط برای فیلمسازان آماتور نیست حتی دیگر افرادی هستند که از حیوانات خانگی مسخره شان فیلم تهیه می کنند. موسیقیدانان، شبکه های TV، کسب و کارهای کوچک و خوداشتغال ها، همگی از ارسال محتواهای شگفت انگیزشان در کانال یوتیوب، ارزش پولی پیدا می کنند.

یک کانال فعال و سرگرم کننده یوتیوب -که ساخت آن از طریق یک اکانت +Google رایگان است -برندهای این کاربران را تقویت کرده و دسترسی آنها به مخاطبین جدید را گسترش می دهد. همچنین می تواند پایه ای برای مشترکین ایجاد کند که دیگر شرکت ها از یوتیوب استفاده کرده و درواقع برای تبلیغ محصولات شان هزینه پرداخت می کنند.

پیش از راه اندازی یک کانال یوتیوب به منظور کسب درآمد، باید تصمیم بگیرید که به چه نوع سودآوری ای علاقه دارید. آیا به دنبال استفاده از یوتیوب به عنوان رسانه تبلیغاتی برای محصولات و خدمات خود هستید؟ یا می خواهید محتوای ویدیویی شما مستقیماً از تبلیغات یوتیوب درآمد ایجاد کنید؟

نحوه کسب درآمد از طریق تبلیغات در یوتیوب

دو روش برای کسب درآمد در یوتیوب وجود دارد: به عنوان یک تبلیغ کننده و به عنوان یک پلتفورم تبلیغاتی. شما به عنوان یک تبلیغ کننده، برای آگهی های «پیش از پخش» – Preroll-، «پیش از ویدیو» -Bumpers- و «با بازدید واقعی» -TrueView-  به یوتیوب هزینه پرداخت می کنید. شما به عنوان یک پلتفورم تبلیغاتی، فیلم هایی را منتشر می کنید که به اندازه کافی تماشا می شوند تا به عنوان یک معرف با پرداخت هزینه و یا شراکت در یوتیوب، محتوای دیگران را میزبانی کنید.

در اینجا هر دو استراتژی کسب درآمد را به تفکیک می گوییم، به علاوه اظهارات کاربران یوتیوب که با موفقیت توانسته اند از این استراتژی ها درآمد کسب کنند.

سپس در انتهای این راهنما، درباره استراتژی جوایز آموزش می دهیم که تولیدکنندگان محتوا آن را به شکل فراگیری مورد استفاده قرار می دهند چرا که باعث محبوبیت بیشتر کانال های یوتیوب شان می شود.

یوتیوب برای کسب و کارها: یک نقشه راه 30 روزه برای رشد کانال

1.     یک تبلیغ کننده باشید

شما به عنوان یک تبلیغ کننده در یوتیوب، کانال یوتیوب خودتان را با تبلیغات ویدیویی ساخته شده توسط خودتان مشهورتر می کنید. تفاوت بین تبلیغات در یوتیوب و مثلاً تبلیغات تلویزیونی، در این است که شما می توانید تبلیغات در یوتیوب را به بخش های مخاطب خاص و اغلب جذاب تر نشان دهید. شما برای میزبانی تبلیغات خود در سایر کانال ها -کانال های یوتیوب با بازدید بسیار بالا و بینندگان مشابه موردنظر شما- به یوتیوب هزینه پرداخت می کنید.

کانال هایی که بر روی آنها تبلیغات ویدئویی تان میزبانی می شود، می تواند یک طیف باشند، از برندهای بزرگ گرفته تا کاربران انفرادی که شما ویدئوی های مورد توجه مخاطبین تان را می سازید و آنها به روش های مختلف منتشر می کنند.

هنگام تبلیغ در یوتیوب، باید بدانید که در حال انجام بازی ای طولانی هستید. اینکه برای اسلات های برتر ویدئویی هزینه ای را به افرادی پرداخت می کنید که در عین حال برای دیده شدن توسط خریداران ایده آل تان تضمینی وجود ندارد، می تواند ترسناک باشد -چه برسد به کلیک بر روی وب سایت شما که بتوانید تبدیل مشتریان بلندمدت را به دست بیاورید.

اما مطالعات نشان می دهد که این تبلیغات در طول زمان حضورشان در یوتیوب، برای تبلیغ کنندگان پاداش به همراه دارد: طبق گزارش های به دست آمده، کسانی که تبلیغات TrueView (توضیح خواهیم داد که این تبلیغات چگونه هستند) را می بینند، 10 برابر بیشتر از سایر موارد -که ممکن است بازدیدکنندگان به تنهایی تبلیغ را ببینند- امکان دارند که آنها را به عمل تشویق کند.

در اینجا مجموعه ای سه گزینه ای از گزینه های تبلیغاتی شما در یوتیوب را آورده ایم:

تبلیغات در یوتیوب با بازدید واقعی (TrueView)

چه کسی این کار را انجام می دهد: Clash Royale

درآمد یوتیوب: ماهانه 2600 تا 41000 دلار

آیا داستان عالی ای برای گفتن دارید که به محصول شما نیز ارتباط داشته باشد؟ TrueView گزینه مناسب برای شماست. تبلیغات TrueView فرصتی به شما می دهد تا محتوایی با کیفیت عالی تر و خلاقیت ماندگارتر ایجاد کنید که در کنار ویدئوهای یوتیوب، توسط مخاطبین هدف شما دیده می شوند. این تبلیغات به دو شیوه انجام می شوند: In-Stream و Discovery.

ویدیوهای درجریان (In-Stream) درست در زمانی پخش می شوند که کاربران یوتیوب ویدئویی را انتخاب می کنند، همانطور که در تصویر نشان داده می شود، کاربران می توانند گزینه اسکیپ را 5 ثانیه پس از آغاز پخش شدن ویدئو انتخاب کنند و به محتوای انتخابی شان پرش کنند. تبلیغات In-Stream می توانند بین 12 ثانیه تا 6 دقیقه باشند.

تبلیغات In-Stream

تبلیغات ظاهر شده(Discovery) در نوار کناری سمت راست در یک ویدئوی انتخاب شده، درست زیر ویدئوی «Up Next» به عنوان نتیجه پیشنهادی ظاهر می شود. ببینید این مورد چگونه به نظر می رسد.

تبلیغات ظاهر شده(Discovery)

به دلیل زمانی که به این فورمت تبلیغاتی اختصاص داده اید، پیشنهاد می شود به جای کلیک بر روی وب سایت خود و اینکه تنها بر روی وب سایت تان کلیک بشود، این نوع تبلیغ را با هدف توسعه بازدید و برند ایجاد کنید. این تبلیغ به طور ایده آل درآمد حاصل از آگاهی طولانی مدت از برند را ایجاد می کند که ناشی از داستانی است که مردم نمی خواهند آنها را اسکیپ کنند و یک بازدیدکننده برای دفعه بعد به یاد می آورد که به کالا یا محصول شما نزدیک شود.

هر دو روش In-Stream و Discovery برای هر بازدید، پرداختی دارند –شما برای هر بازدید تبلیغ تان، نرخ ثابتی را به یوتیوب هزینه پرداخت می کنید- و بازده سرمایه گذاری آنها (ROI) را می توانید در Google AdWords بسنجید.

یوتیوب 30 ثانیه پس از تماشای ویدئو یا کلیک بر روی یک ویدئو برای نمایش آن، یک بازدید جدید را محاسبه می کند. اگر ویدئو کمتر از 30 ثانیه باشد، افرادی شمارش می شوند که تبلیغات را به طور کامل مشاهده کرده اند (توضیح خواهیم داد که AdWords چگونه هر سه فورمت تبلیغاتی را در یک دقیقه مدیریت می کند).

Clash Royale یک برنامه بازی محبوب برای دستگاه های تلفن همراه، تبلیغات TrueView را تولید کرده است که به طور مداوم در 10 تبلیغات برتر بیشتر دیده شده سال قرار دارند. تبلیغات شرکت در 2017، «آخرین ثانیه» بیش از 110 میلیون بازدید تا پایان سال ایجاد کرده است. این کمپین چنانچه توسط SocialBlade تخمین زده است برای یک استراتژی بازاریابی یوتیوب که برای برنامه توسعه دهنده بیش از 2.6 هزار دلار در هر ماه ایجاد می کند.

Preroll

مانند تبلیغات In-Stream، تبلیغات Preroll در جریان نمایش بلافاصله پیش از نمایش ویدئوی انتخاب شده کاربر پخش می شود. تفاوت در این است که این نوع آگهی پس از 5 ثانیه قابلیت اسکیپ ندارد. این ویدئوها حداکثر 30 ثانیه طول می کشد، گرچه یوتیوب اخیراً تأکید کرده است که از ابتدای این سال، تبلیغ کنندگان را بین گزینه های 15 و 20 ثانیه ای محدود می کند.

از آنجا که در این فورمت تبلیغاتی، مشاهده ضروری است، تبلیغ کنندگان برای هر کلیک هزینه پرداخت می کنند، بنابراین کلیک کردن آن را ارزشمند می سازد. یک تبلیغ preroll با یک فراخوان اقدام به عمل جذاب که بینندگان را به سمت یک صفحه فورد مناسب یا صفحه خرید در وب سایت تان هدایت می کند می تواند یک ایجاد کننده جذب بزرگ برای تیم فروش باشد.

همچنین می توانید گزینه های بازاریابی یوتیوب را اهرم قرار دهید که به شما امکان می دهد تا ویدئوهای جدیدی را به کاربرانی که پیش از این در کانال های یوتیوب تان با آنها تعامل داشته اید، ارسال کنید. اگر شما کاربر HubSpot هستید و برای کسب اطلاعات جدید درباره بازگرداندن بازدیدکنندگان، قالب هوشمند ایجاد کرده اید، بازاریابی مجدد می تواند یک ترافیک اضافی برای کمپین بازاریابی درونگرا باشد.

این گزینه بازاریابی مجدد به شما کمک می کند تا زمانیکه افراد ویدئوهای جدیدی دریافت می کنند که آنها را به صفحات فرود جدید وارد می کند، بتوانید درباره پیش زمینه و علایق آنها اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

Bumpers

Bumpers کوتاه ترین تبلیغاتی هستند که شما می توانید آنها را خریداری کنید. این ویدئوهای شش ثانیه ای درست پیش از پخش ویدئوی انتخابی کاربر نمایش داده می شوند (مانند دو گزینه بالا) اما برای آگاهی از برند در فاصله ای کوتاه بین ویدئو های طولانی یا یک فهرست پخش یوتیوب که ممکن است کاربر در پس زمینه به آن گوش کند، بهتر خواهند بود.

درحالیکه ممکن است این موارد مختصر باشند، یوتیوب دریافت که 90% از تبلیغات Bumper آنها بعداً توسط بازدیدکنندگان یادآوری خواهد شد. Bumpers از طریق مناقصه هزینه در هر دقیقه (CPM) فروخته می شوند، بدان معناست که شما برای هر 1000 نمایش تبلیغات تان در یوتیوب هزینه می کنید. آنها برای تعریف کمپین تبلیغات TrueView بهترین استفاده را دارند.

حالا چگونه عملکرد این سه فورمت تبلیغ ویدئویی را پیگیری می کنید؟ پس از ایجاد کانال یوتیوب و آپلود محتوای ویدئویی تان، می توانید یک اکانت Google AdWords باز کرده و آن را به کمپین ویدئویی تان لینک کنید. در AdWords، نوع کمپین تان، فورمت تبلیغات، بودجه تان و اینکه چه کسی و چگونه هر ویدئو را در یوتیوب ببیند را انتخاب کنید.

می توانید مخاطبین بسیار ویژه ای را هدف قرار بدهید و نرخ تبدیل هر ویدئو را به صورت جداگانه پیگیری کنید تا ببینید چه میزان کسب و کار (و درآمد) به دست آورده اید.

2.     یک پلتفورم تبلیغاتی باشید

اگر تبلیغات یک ماراتن باشد، دو استراتژی بعدی، نوعی اسپرینت هستند. هنگامی که به چگونگی کسب درآمد در یوتیوب فکر می کنید، احتمالاً موارد زیر نیز به ذهن تان می رسد. در این حالت، شما کسی هستید که به میزبان تبلیغات دیگران هزینه پرداخت می کنید -در آن طرف روابط تبلیغات یوتیوب قرار دارد.

به خاطر داشته باشید که با تبدیل ویدئوهای تان به فضای تبلیغاتی می توانید سریعتر و به طور مستقیم درآمد کسب کنید، اما برای بالا بردن سود مناسب، نیاز به برداشتن وزنه های سنگین تری از سوی شماست.

در اینجا گزینه های اصلی شما را آورده ایم:

برنامه شراکت در یوتیوب

چه کسی این کار را انجام می دهد: T-Series

درآمد یوتیوب: ماهانه 723.500 تا 11.6 میلیون دلار

برنامه شراکت در یوتیوب (YPP) به موفق ترین وب سایت کانال های یوتیوب امکان می دهد تا با ارائه آگهی های ساخته و پرداخته شده توسط سایر کاربران یوتیوب، از محتوای خود سود کسب کنند.

معیارهای این برنامه -که در سال 2018 تغییر کرده اند- مستلزم آن است که کانال شما در 12 ماه گذشته به 4000ساعت بازدید و 1000 مشترک رسیده باشد. پس از گذراندن این دو نقطه عطف، می توانید برای پیوستن به برنامه از طریق مراحل زیر اقدام کنید:

  • در بالا سمت راست صفحه خانه یوتیوب، بر روی آیکون اکانت کلیک کنید و «Creator Studio» را انتخاب کنید.
  • در سمت چپ، بر روی «Channel» کلیک کنید و «Status and features» را انتخاب کنید.
  • در زیر کادر «کسب درآمد» (Monetization)، بر روی گزینه فعال کردن «Enable» کلیک کنید. اگر به شما گفته شد که برای کلیک بر گزینه سمت چپ واجد شرایط هستید، فریب نخورید؛ این تنها نشان می دهد که هیچ محدودیتی برای شراکت شما وجود ندارد.
  • از شما خواسته می شود که با شرایط YPP موافقت کنید. این کار را انجام می دهید و یک حساب ثبت می کنید تا بتوانید از طریق حساب کسب درآمد یوتیوب، به درآمد خود برسید.
  • عملکرد میزبانی تبلیغات تان را تنظیم کنید و هشدارها را برای ارجاع کانال تان به منظور بررسی، دنبال کنید.

یوتیوب به طور معمول ایمیلی را به شما ارسال می کند که چگونگی تصمیم گیری درباره پذیرش شما در YPP را طی یک هفته پس از درخواست به اطلاع تان می رسانند، پس محکم بنشینید. آیا هنوز سعی می کنید در ساعات تماشای مناسب و در کانال مشترکین درستی قرار داشته باشید؟ به خاطر داشته باشید که باید ارسال های پرباری داشته باشید -داشتن یک یا دو ویدئو در کانال تان که شخصاً به داشتن آنها مفتخر هستید و به خاطر آنها نمی توانند دنبال کردن شما را قطع کنند.

T-Series یک مثال ساده است برای نشان دادن اینکه چگونه حجم و ثبات به وسیله تبلیغ کنندگان در یوتیوب می تواند کانال شما را پرطرفدار کند. این شرکت ضبط ویدئو مستقر در هند، تعداد پرشماری موزیک ویدئو برای آهنگ هایی که در بالیوود هند نوشته و اجرا شده است ارسال می کند. اگرچه این شرکت در سال 1984 تأسیس شد و نزدیک به 10 سال در یوتیوب فعال بود، اما درنهایت حفظ این استراتژی موزیک ویدئو، آنها را در موقعیتی قرار داد که توانستند PewDiePie (کاربر مشهور یوتیوب با محوریت بازی های ویدئویی) که مشهورترین کانال یوتیوب در جهان- با مشترکین بزرگ 83 میلیونی بود را از جایگاهش خلع کنند.

برطبق گزارش SocialBlade، T-Series از کانال یوتیوبش بیش از 724هزار دلار در هر ماه درآمد ایجاد می کند، بخش بزرگی از این درآمد از طریق تبلیغات در برنامه شراکت در یوتیوب به دست می آید.

«موسیقی بالیوود مانند رولت روسی[1] است. شرط بندی می کنید، اما نمی دانید که چه نتیجه ای به دست خواهد آمد»: رئیس کل T-Series

با انتشار چندین ویدئو در یک هفته، می توانید بازدیدکنندگان خود را به دست بیاورید، برای YPP واجد شرایط بشوید و پول نقد مناسبی به دست بیاورید. یوتیوب درآمد ناشی از تبلیغات را به صورت 55-45 بین شرکای خود تقسیم می کند -45% برای گوگل، 55% برای شما. این بدان معناست که تبلیغ کننده ای که برای ارائه تبلیغات در کانال شما 200 دلار سرمایه گذاری کرده است، می تواند 110 دلار از پایگاه واقعی ویدئوهای شما به دست بیاورد.

رئیس کل T-Series موفقیت شان در یوتیوب را به این واقعیت نسبت داد که کسب و کار تنها با دنبال کردن یک تفکر پروژه ای به درآمدزایی نمی رسد. درعوض، «شرط بندی» های معمولی که در یوتیوب قرار می دهند شانس آنها را برای جذب مخاطب افزایش می دهد و نتایج در پی آن را نیز افزایش خواهد داد.

لینک های معرف

چه کسی این کار را انجام می دهد:Marques Brownlee

درآمد یوتیوب: ماهانه 6.900 تا 109.800 دلار

شما به عنوان یک معرف، نیاز به هیچگونه واجد شرایط بودنی ندارید -شما تبلیغات را خود به دست می گیرید. این یک گزینه عالی برای کانال های یوتیوب است که بررسی ها و چگونگی انجام کارها را ارائه می دهند، و اغلب محصولات جدید را به بازدیدکنندگان خود توصیه می کنند.

در بخش توضیحات ویدئوی تان، این پیشنهادات را به محصولات پولی (اما به صورت طبیعی) تبدیل کنید، همانطور که در زیر نشان دادیم:

لینک های معرف

عکس از: Authority Hacker

کارکردن به عنوان معرفی برای برندهای مختلف می تواند باعث درآمدزایی شما شود -البته معمولاً کمتر از یک کمپین شراکت در یوتیوب- این در هربار که آن شرکت از طریق لینکی که شما در ویدئوی خود پست کرده اید، فروشی داشته باشد اتفاق می افتد. در این حالت، شما از شرکتی که معرف آن هستید درآمد کسب می کنید نه از یوتیوب یا تبلیغ کنندگان آن.

کار خود را با پیوستن به یک شبکه معرف از طریق سایت هایی مانند Click Bank یا برنامه معرف Amazon آغاز کنید و  دستور العمل های ثبت نام را دنبال کنید. به خاطر داشته باشید که هر برنامه درصد متفاوتی از کمیسیون فروش را درنظر می گیرد و همچنان موفقیت شما به محبوبیت کانال یوتیوب تان مرتبط می باشد.

کسانیکه وبلاگ های ویدئویی با محتوای سفر دارند می توانند به Travelpayouts نیز بپیوندند که یک برنامه معرف سفر است و به شما امکان می دهد تا از طریق بلیط های پرواز، هتل ها، تورها و دیگر خدمات مسافرتی حسب درآمد داشته باشید. (درصد) کمیسیون معرف به خدماتی که شما انتخاب می کنید و میزان فروش شما بستگی دارد.

Marques Brownlee شخصیت یوتیوبی، که کانال یوتیوب ارتقاء لینک های معرف را در تصویر بالا نشان داده است، ناظر نمایشگاه consumer electronics در یوتیوب است. این امر باعث می شود که تبلیغات معرف برای کانال او به جریان مناسب درآمد تبدیل شود چرا که تبلیغ کنندگان او برای بررسی های Marques پرداخت های موثری انجام می دهند -با فرض اینکه بررسی مثبت خواهد بود- و محصولات شان را دربرابر دید بینندگان او تبلیغ می کنند. همچنین Marques گفته است که از طریق برنامه شراکت در یوتیوب، درآمدزایی کرده است.

«چیزهای کمی وجود دارد که بتوانید انجام دهید و افراد بیشتری را برای دیدن ویدئوهای تان به دست بیاورید، اما هیچ یک از این روش ها بیش از خود فیلم ها نمی توانند تفاوت چشمگیری ایجاد کنند. خود ویدئوها همان چیزی هستند که باعث می شوند مردم آنها را تماشا کنند، به اشتراک بگذارند و بخواهند دوباره آن را تماشا کنند»: Marques Brownlee -ناظر فنی یوتیوب-

در مثال بالا، Marques یک جفت هدفون را توسط Bose بررسی کرد و نشان داد که آنها ممکن است بهترین هدفون های موجود در بازار با قابلیت حذف سر و صدای محیط باشند. این امر او را به معرف Bose تبدیل کرد -بر طبق گفته SocialBlade، این تنها یک بخش از استراتژی بازاریابی یوتیوب است که ماهانه بیش از 6.900دلار برای Marques درآمدزایی دارد.

جایزه: سرمایه دار طرفدار کانال یوتیوب شما

چه کسی این کار را انجام می دهد: بازیکن معمولی

سرمایه دار طرفدار دقیقاً چیست؟ دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: اگر بینندگان شما از محتوای شما لذت ببرند به کانال شما پول پرداخت خواهند کرد.

این گزینه ای مناسب برای ویدئوهایی است که توسط خیریه ها و مراکز غیرانتفاعی اداره می شوند، اما حتی کسب و کارهای انتفاعی و افراد خلاق مستقل نیز می توانند ویدئوها و جریان های لایو یوتیوب خود را منتشر کنند تا مخاطبین خود را به تعامل و مشارکت تشویق کنند. پلتفورم هایی مانند Twitch.tv که بازی های ویدئویی و محتوای عمومی مورد علاقه خود را منتشر می کند، می بیند اکانت هایی که 2سال یا بیشتر طول عمر دارند، به طور متوسط سالانه 80دلار درآمدزایی دارند.

محبوب ترین کاربران Twitch.tv هزاران دلار به دست می آورند.

بدیهی است که یوتیوب و Twitch کاربران متفاوتی دارند اما یوتیوب به همین ترتیب مشترکین وفادار بسیاری دارند که برای پاداش ها و محتوای منحصر به فردش هزینه پرداخت خواهند کرد. در یوتیوب، به عنوان سرمایه دار داوطلب ثبت نام کنید تا به بازدیدکنندگان یک جریان لایو امکانی بدهد که از طریق یک پنجره چت با این ویدئو ارتباط برقرار کنند.

یوتیوب آنها را سوپر چت نامگذاری می کند، عکس زیر چگونگی آن را در یک دستگاه تلفن همراه نشان می دهد:

سوپر چت

عکس از یوتیوب

همچنین می توانید در Patreon ثبت نام کنید که به شما امکانی می دهد تا ماهانه با هزینه کمی، کانال هایی تنها برای عضویت از طریق یوتیوب راه اندازی کنید و پاداش های منظم کسب کنید. تصور کنید که یک کانال یوتیوب در صورت داشتن 1000 مشترک مورد نیاز YPP چقدر می تواند درآمدزایی داشته باشد. برای یک کانال جدید با محتوای جدید، 1 دلار شارژ کنید، و بعد منتظر یک جریان درآمد ماهانه خوب بمانید.

هیچ راه میانبری برای به دست آوردن پول نقد با درآمد خوب وجود ندارد، حتی در یوتیوب. خبر خوب این است که ویدئوها درحال جذب بخش های گسترده ای از پهنای باند اینترنت جهانی هستند و راه های بسیاری وجود دارد تا محتواهای ویدئویی ای تولید کنید که برای پرداخت هزینه توسط افراد به اندازه کافی خوب باشند.

نسخه اصلی، منتشر شده در 30 ژانویه 2019، ساعت 12:21، به روزرسانی در 03 مارس 2020


[1] Russian roulette: نوعی شرط بندی روسی که تنها یک گلوله در اسلحه می گذارند و به مغز خود شلیک می کنند.

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *