چگونگی استفاده از Insights اینستاگرام

21 لایک ارسال دیدگاه

برگرفته ازمقاله Insights اینستاگرام به نوشته : Amanda Zantal-Wiener

این راز ما نیست که ما عاشق داده ها (دیتاها) هستیم.

داده ها در درک مخاطبین به شما کمک می کند و به شما می گویند که کنش ها به چه ترتیبی انجام می شوند، چه چیزهایی ترجیح داده می شوند و چه کسانی صاحبین این کنش ها و ترجیحات هستند.

وقتی صحبت از رسانه های اجتماعی می شود، عشق ما به داده ها از بین نمی رود.

این دلیلی است که ما عاشق آنالیزها و insights هستیم. آنها به شما کمک می کنند تا تأثیر تلاش های بازاریابی خود را از طریق کانال های مختلف اندازه گیری کنید تا ببینید آیا کاری هست که نیاز داشته باشد به شکل دیگری انجام شود -مانند هدف قرار دادن یک مخاطب متفاوت، ارسال در زمان های مشخصی از روز، یا تجربه یک قالب محتوایی جدید.

Insight های اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست.

Insights اینستاگرام

Insight های اینستاگرام ویژگی ای است که به کاربران اکانت تجاری اینستاگرام امکان می دهد تا آنالیزهای مربوط به پروفایل و پست های شان را ببینند. آنالیزهایی در این کانال ارائه شده است که بازاریابان باید آنها را بشناسند و نحوه استفاده از آنها را بیاموزند.

داده های جدید: مشارکت کنندگان اینستاگرام در 2020

برای استفاده از Insight های اینستاگرام، ابتدا باید پروفایل تجاری داشته باشید.

اگر پیش از این از حساب شخصی استفاده می کردید، می توانید آن را به پروفایل تجاری تغییر دهید. برای داشتن یک اکانت تجاری، باید یک صفحه فیسبوک هم برای برندتان داشته باشید. اینستاگرام به شما گزینه ای می دهد تا در صورت نداشتن فیسبوک، در طول این فرآیند یک اکانت جدید ایجاد کنید. در اینجا چگونگی تبدیل اکانت تان را در چند مرحله ساده آموزش می دهیم.

تبدیل اینستاگرام به پروفایل تجاری

  1. یک پروفایل تجاری فیسبوک برای کار و هدفی مشابه ایجاد کنید (اگر پیش از این نداشتید).
  2. اطمینان حاصل کنید که پروفایل اینستاگرام شما عمومی است. پروفایل خصوصی نمی تواند به عنوان پروفایل تجاری مورد استفاده قرار بگیرد.
  3. به پروفایل خود بروید و برای دیدن تنظیمات تان بر روی آیکون چرخ دهنده ضربه بزنید.
  4. برای تغییر به پروفایل تجاری بر روی (Switch to Business Profile) ضربه بزنید.
  5. درصورت درخواست، صفحه فیسبوکی که می خواهید با پروفایل اینستاگرام شما مرتبط باشد را انتخاب کنید.
  6. در تنظیم پروفایل صفحه تجاری تان، همه اطلاعات مخاطب را بررسی کرده و درصورت لزوم تغییر دهید.
  7. بر گزینه «Done» ضربه بزنید.

پس از تنظیم اکانت تجاری، می توانید از Insight های اینستاگرام استفاده کنید. اکنون چگونگی شروع کار را توضیح می دهیم.

چگونه insights را در اینستاگرام ببینیم

  1. بر روی آیکون insights کلیک کنید.
  2. دو گزینه «impressions» و «reach» را مشاهده کنید.
  3. کلیک های وب سایت را مشاهده کنید.
  4. بازدیدها و فالورهای پروفایل تان را دنبال کنید.
  5. زیر پست، بر روی insights کلیک کنید تا مشخصات را ببینید.
  6. لایک ها، کامنت ها و ذخیره های پست های تان را ببینید.
  7. بیاموزید که چه کنش هایی بر روی پست های تان انجام شده است.
  8. از گزینه «Discovery» استفاده کنید تا ببینید که پست های شما در کدام قسمت فیدها نمایش داده می شود.
  9. Insight های استوری اینستاگرام را ببینید.

1.     بر روی آیکون insights کلیک کنید

برای مشاهده insights در نمود کلی اکانت اینستاگرام تان، کار را با مراجعه به پروفایل تان آغاز کنید. سپس، در قسمت بالا، بر روی آیکون نوار نمودار «bar chart» کلیک کنید که یک نمود کلی از insights به شما می دهد.

Instagram Profile with circled Instagram Insights Icon

در اینجا می توانید با پروفایل تان حجمی از اطلاعات عمومی را درباره افراد ببینید مانند تعداد فالورهایی که در هفته گذشته به دست آورده یا از دست داده اید.

در مرحله بعد، Insight های ویژه تری به دست می آوریم که می توانید در آنها کاوش کنید.

2. دو گزینه «impressions» و «reach» را مشاهده کنید.

این insight نشان می دهد که تبلیغات شما چند بار در صفحات کاربران به نمایش درآمده است. Reach تعداد کاربرهای مجزایی را نشان می دهد که هرکدام از پست های اینستاگرام شما را دیده باشند.

3.     کلیک های وب سایت را مشخص کنید

این insight تعداد دفعاتی که بر روی هرکدام از لینک هایی که پروفایل تجاری شما را شامل می شود، کلیک شده است را نشان می دهد.

4.     profile visits  و followers را دنبال کنید

بازدیدهای پروفایل، تعداد دفعاتی که پروفایل شما بازدید شده است را نشان می دهد. فالورها نشان می دهند که تعداد فالورهایی که در طی یک هفته گذشته به دست آورده و یا از دست داده اید به چه ترتیبی بوده است، همچنین میزان زمانی که فالورهای شما در طول یک روز به استفاده از اینستاگرام اختصاص می دهند را نشان می دهد- اینها اطلاعاتی است که هنگام برنامه ریزی برای پست های تان بسیار مفید خواهد بود. برای دیدن Insight های یک پست خاص اینستاگرام، کار را با بازدید پروفایل تان آغاز کنید. بر روی پستی که قصد دارید اطلاعاتش را جستجو کنید ضربه بزنید، سپس زیر عکس بر روی گزینه «View Insights» ضربه بزنید.

5.     زیر پست، بر روی insights کلیک کنید تا مشخصات را ببینید.

همچنین شما می توانید یک پست ویژه را تبلیغ کرده باشید – اگر این کار را انجام داده باشید، یک آیکون فلش مانند تصویر زیر نمایش داده خواهد شد:

View Post insights button on Instagram

شما برای این پست ها، می توانید Insighs را در پست اصلی یا در موارد خاص از تبلیغ آنها نیز ببینید. برای حالت دوم، بر روی گزینه تبلیغ «Promotion» ضربه بزنید.

در مرحله بعد، به Insighs ویژه تری که شما بتوانید آنها را کاوش کنید، خواهیم پرداخت.

6.     لایک ها، کامنت ها و ذخیره های پست های تان را ببینید.

لایک به خودی خود صحبت می کند و تعداد کاربرانی را که پست شما را دوست داشته اند را نشان می دهد. کامنت ها نیز مانند لایک ها، تعداد کامنت هایی که زیر پست شما گذاشته شده است را نشان می دهد. هایلایت های ذخیره شده، تعداد کاربران یا اکانت های مجزایی که پست شما را لایک کرده اند یا بر روی آیکون (bookmark) که زیر فیدهای شان به نمایش درمی آید، کلیک کرده اند را نشان می دهد.

7.     بیاموزید که چه کنش هایی بر روی پست های تان انجام شده است.

این Insighs تعداد کنش هایی را نشان می دهد که کاربران درنتیجه مشاهده پست شما در پروفایل تان انجام داده اند -کارهایی مثل بازدید از پروفایل شما، سپس کنشی مانند کلیک کردن بر روی لینک وب سایت تان برای فالو کردن شما.

Instagram Insights Actions Feature

8.     از گزینه «Discovery» استفاده کنید تا ببینید که پست های شما در کدام قسمت فیدها به نمایش داده می شود.

همانطور که از نامش پیداست، این Insigh نشان می دهد که پست شما در کجا بیشتر دیده -یا کشف- شده است، شامل مواردی همچون اینکه چه تعداد اکانت زمانیکه پست شما را دیدند از پیش، شما را فالو نکرده بودند.

این بخش شامل معیارهای (اثر بخشی) Impressions می شود که تعداد دفعاتی که پست شما از طریق بخش های خاصی در اینستاگرام کشف شده است را نشان می دهد، مانند فید خانه کاربر، جستجو، پروفایل شما، مکانی که تگ شده یا یک هشتک.

Instagram Insights Discovery Feature

کشف (Discovery) شامل اطلاعاتی درباره دسترسی یک پست نیز می شود که تعداد اکانت های مجزایی که پست شما را دیده اند، را بازتاب می کند.

9.     Insights استوری اینستاگرام را ببینید.

در آخر اینکه کاربران اینستاگرام با پروفایل تجاری قادر به مشاهده Insighs در استوری های زودگذر خود هستند. اما اینستاگرام چنین آنالیزی را برای ویدئوهای لایو ارائه نمی دهد.

برای مشاهده Insight های استوری خود، از بازدید پروفایل خودتان شروع کنید. سپس در قسمت بالا، بر روی آیکون نوار نمودار ضربه بزنید که شما را به دید کلی Insight های پروفایل تان منتقل می کند.

به قسمت استوری ها بروید و Insighs برای استوری های قدیمی تر که هنوز منقضی نشده اند را ببینید.

در مرحله بعد، به Insighs خاص تر استوری که شما می توانید آنها را کشف کنید می رویم.

(Impressions)

در Insighs نشان داده می شود که استوری شما چندبار دیده شده است.

هنگام مشاهده Insighs به خاطر داشته باشید که می توانید چندین تصویر یا ویدئو را به استوری خود اضافه کنید. زمانیکه این کار را انجام می دهید، هر بخش از محتوای تصویری در استوری شما به عنوان یک عکس یا ویدئوی مجزا در پست تان شمارش می شود.

بیایید فرض کنیم که شما 6 عکس را به استوری تان اضافه کرده اید. خواه اینکه بازدیدکننده یکی از این استوری ها را ببیند و یا همه آنها را، اینستاگرام کل استوری شما را با یک impression شمارش می کند.

همین موضوع درباره محتوای استوری که توسط یک فرد برای بارها دیده می شود، صدق می کند. اینستاگرام این تعامل را به عنوان یک استوری کلی با یک impression شمارش می کند.

Reach

این Insigh نشان دهنده تعداد کاربران مجزایی است که استوری شما را دیده اند.

Taps Forward

این Insigh تعداد دفعاتی را نشان می دهد که کاربر بر روی عکس یا ویدیوی شما ضربه می زند تا به بخش بعدی رسانه پرش کند.

(Taps Back)

این Insigh تعداد دفعاتی را نشان می دهد که کاربر بر روی عکس یا ویدئوی استوری شما ضربه می زند تا به بخش قبلی رسانه بازگردد.

(Replies)

این Insigh تعداد دفعاتی را نشان می دهد که کاربر از طریق کادر «Send Message» به استوری شما پیام ارسال می کند.

Replies on Instagram Stories

Swipe Aways

این بینش تعداد دفعاتی را نشان می دهد که کاربر از Swipe استفاده می کند تا به استوری اکانت بعدی پرش کند -این قابلیت را با «tap forward» اشتباه نگیرید، این قابلیت تعداد دفعاتی را نشان می دهد که کاربر برای دیدن بخش بعدی رسانه استوری شما به صفحه گوشی خود ضربه می زند.

Exits

این Insigh تعداد دفعاتی را نشان می دهد که کاربر به طور کلی استوری ها را ترک کرده تا به فید خانه بازگردد.

یادداشت سردبیر: این پست ابتدا در ژانویه 2018 منتشر شد، اما به منظور تکمیل اطلاعات، در ژانویه 2020 به روزرسانی شد.

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *