چگونه استوری اینستاگرام بگذاریم؟

24 لایک ارسال دیدگاه

استوری اینستاگرام به مخاطبین اجازه می دهد تا عکس و ویدئوهایی را به اشتراک بگذارند که پس از 24ساعت حذف بشوند.

استوری ها در آگوست 2016 راه اندازی شدند و امروز بیش از 500 میلیون کاربر اینستاگرام به طور روزانه از آنها استفاده می کنند. اگر تا به حال به فکر تجربه کردن این استوری ها برای تقویت دسترسی ها یا مشارکت های تان نبوده اید، اکنون بهترین زمان برای این تجربه است.

آیا می خواهید که کار کردن با استوری اینستاگرام را بیاموزید؟

در این راهنما، شما را با جزئیات و کیفیت استوری اینستاگرام، از چگونگی آغاز کردن آنها و پست کردن نخستین استوری تا استراتژی های پیشرفته برای ایجاد محتوا آشنا خواهیم کرد که باعث می شود کسب و کار شما در اینستاگرام دیده شود.

فهرست مطالب:

  • چگونگی استفاده از استوری اینستاگرام
  • چگونگی استفاده از استیکرهای استوری اینستاگرام
  • نکات مهم استوری اینستاگرام
  • انتخاب اینکه چه کسی استوری های شما را ببیند
  • ایجاد یک استراتژی استوری اینستاگرام برای کسب کارتان
  • برنامه ریزی استوری های اینستاگرام
  • آنالیزهای استوری اینستاگرام
  • طراحی محتوا برای استوری های اینستاگرام
  • ایده های استوری های اینستاگرام: 5 راه که برندها می توانند از استوری ها استفاده کنند

چگونگی استفاده از استوری اینستاگرام

استوری های اینستاگرام در نوار بالای فید شما دیده می شوند – و همه اکانت های اینستاگرام -از بهترین دوستان شما تا اکانت های مشهور مورد علاقه تان- می توانند استوری ها را به اشتراک بگذارند. زمانیکه استوری جدیدی گذاشته می شود، عکس پروفایل آنها یک حلقه رنگی در دور خود خواهد داشت.

برای مشاهده استوری یک شخص، تنها کافی است به سادگی بر روی پروفایل شان ضربه بزنید، به این ترتیب استوری آنها به شکل تمام صفحه (فول اسکرین) نمایان خواهد شد و تمام مطالبی را که در 24 ساعت گذشته ارسال کرده اند به شما نشان می دهد، محتوا به ترتیب زمانی از قدیمی ترین تا جدیدترین آنها نمایش داده خواهد شد.

زمانیکه یک استوری را می بینید، می توان برای به عقب یا جلو رفتن در استوری های یک شخص، ضربه ای کوچک به صفحه بزنید. خلاف پست های معمولی، در این مورد لایک یا کامنت های عمومی وجود ندارد.

nstagram-stories-watching

چگونگی ارسال استوری اینستاگرام

برای ایجاد یک استوری در اینستاگرام باید بر روی آیکون دوربین ضربه بزنید یا می توانید با یک حرکت ساده در سمت چپ صفحه، دوربین استوری را آشکار کنید.

https://buffer.com/library/wp-content/uploads/2019/10/instagram-stories-camera.jpg

پس از باز شدن دوربین استوری، همانطور که معمولاً در اینستاگرام انجام می دهید، می توانید یک عکس یا ویدئو بگیرید. پس از اینکه ویدئوی خود را ضبط کردید یا عکس گرفتید، می توانید از طیف وسیعی از فیلترها استفاده کنید و همچنین متن و طرح ها را به محتوای خود اضافه کنید.

https://buffer.com/library/wp-content/uploads/2019/10/stories-camera.png

نکته طلایی: چگونگی اضافه کردن محتوا از رول دوربین

یک ویژگی جالب استوری های اینستاگرام این است که به شما امکان می دهد تا محتوای ایجاد شده از طریق رول دوربین تلفن هوشمندتان در 24 ساعت گذشته را آپلود کنید. برای انجام این کار، کافی است به سادگی انگشت خود را بر روی دوربین استوری ها بکشید و سپس می توانید آخرین محتواهای مربوط به رول دوربین تان را در پایین صفحه نمایش ببینید. از اینجا، می توانید به سادگی مطالبی که می خواهید به استوری خود اضافه کنید را انتخاب کنید.

چگونگی استفاده از استکیرهای استوری اینستاگرام

استیکرهای استوری اینستاگرام فوق العاده متنوع هستند و به شما این امکان را می دهند که محتوای اضافی به محتوای استوری های اینستاگرام تان اضافه کنید.

برای اضافه کردن استیکرها به استوری تان، یک عکس یا ویدئو بگیرید و سپس بر دکمه استیکرها بزنید (صورت خندان در بالا سمت راست صفحه) تا استیکرهای اختصاصی برای آب و هوا، زمان حال، مکان و دیگر موارد را پیدا کنید.

https://buffer.com/library/wp-content/uploads/2017/10/instagram-stories.png

تغییر اندازه و جابه جایی استیکرها: می توانید با کشیدن استیکرها بر روی صفحه جابه جا کنید و یا با نزدیک یا بیشتر کردن فاصله بین دو انگشت تان، اندازه استیکرها را تغییر دهید.

چگونگی اضافه کردن استیکر مکانی

برای اضافه کردن موقعیت مکانی به استوری های اینستاگرام تان، بر روی دکمه استیکرها بزنید و سپس گزینه «مکان» را انتخاب کنید.

اکنون فهرستی از مکان های نزدیک و نوار جستجو به شما ارائه می شود تا در فیلتر کردن و یافتن مکان مناسب به شما کمک کند:

https://buffer.com/library/wp-content/uploads/2017/10/instagram-stories-location.png

سپس، به سادگی بر روی مکانی که می خواهید اضافه کنید ضربه بزنید و آن را به استوری های تان بیافزایید. پس از قرار گرفتن مکان در صفحه استوری های تان، می توانید بر روی تغییر رنگ استیکر ضربه بزنید.

https://buffer.com/library/wp-content/uploads/2017/10/instagram-stories-location-added.png

چگونگی اضافه کردن استیکر هشتک

می توانید با ضربه زدن به استیکر هشتک، برای استوری اینستاگرام تان یک هشتک اضافه کنید. پس از انتخاب، از شما خواسته می شود تا هشتک تان را بنویسید:

https://buffer.com/library/wp-content/uploads/2017/10/instagram-stories-hashtag.png

مکان و هشتک استوری ها در اکسپلورر

زمانیکه هشتک یا مکانی را در اینستاگرام جستجو می کنید، ممکن است حلقه استوری را در بالای صفحه، پر از استوری هایی ببینید که از آن هشتک استفاده کرده اند و یا آن مکان را به اشتراک گذاشته اند.

https://buffer.com/library/wp-content/uploads/2017/10/instagram-stories-explore.png

اگر پروفایل شما به صورت عمومی تنظیم شده باشد و هشتک یا مکانی را اضافه کرده باشید، استوری های شما ممکن است در برگه اکسپلورر نمایش داده شوند.

چگونگی اضافه کردن یک استیکر نظرسنجی

همچنین استوری اینستاگرام یک استیکر نظرسنجی تعاملی مرتب دارد که به شما امکان می دهد تا سوالی را بپرسید و نتایج به دست آمده از دوستان و فالورهای تان که در رأی گیری شرکت کرده اند را ببینید.

پس از آنکه عکس یا ویدئویی را برای استوری تان گرفتید، منوی استیکرهای تان را باز کنید و استیکر «نظرسنجی» (Poll) را انتخاب کنید.

هنگامی که بر روی استیکر «نظرسنجی» ضربه بزنید، اینستاگرام از شما می خواهد تا یک سوال بنویسید و گزینه های نظرسنجی را مشخص کنید. پس از ایجاد نظرسنجی، استوری خود را ارسال کنید، فالورهای شما بالافاصله می توانند در رأی گیری شرکت کنند.

زمانیکه شخصی به نظرسنجی شما رأی می دهد، می توانید در هر لحظه ببینید که کدام انتخاب در صدر است. و اگر آنها بعداً استوری شما را دوباره ببینند، خواهند دید که کدام نتیجه به صدر آمده است.

چگونگی اضافه کردن استیکر شمارش معکوس

به منظور ایجاد هیجان برای فالورهای خود در رابطه با یک رویداد بزرگ یا محصول، از استیکر شمارش معکوس استفاده کنید.

https://buffer.com/library/wp-content/uploads/2019/10/instagram-countdown-sticker-800x283.png

برای افزودن استیکر شمارش معکوس به استوری خود:

  1. پس از گرفتن عکس یا ویدئو، استیکر «شمارش معکوس» را انتخاب کنید
  2. شمارش معکوس خود را نامگذاری کنید
  3. یک تاریخ یا زمان پایان و رنگ شخصی شده اضافه کنید
  4. در استوری خود به اشتراک بگذارید

زمانیکه یک استیکر شمارش معکوس انتخاب می کنید، در صفحه استیکرهای شما باقی خواهد ماند تا زمانیکه شمارش معکوس کامل بشود بتوانید در استوری های آینده مجدداً از آن استفاده کنید. اگر یکی از فالورهای شما بر روی شمارش معکوس تان ضربه بزند، با پایان شمارش معکوس، نوتیفیکیشن دریافت خواهد کرد.

دیگر گزینه های استیکر

استیکرهای زیادی برای اضافه کردن به استوری های اینستاگرام شما وجود دارد، این موارد عبارتند از:

  • زمان: زمان فعلی را به استوری تان اضافه کنید
  • دما: دمای محیط تان را به استوری تان اضافه کنید
  • گیف: Giphy را جستجو کنید و یک گیف داخل استوری تان بگنجانید
  • @منشن: کاربر دیگر اینستاگرام را تگ کنید
  • سوالات: از مخاطبین خود سوالی بپرسید، پاسخ ها به عنوان DM به شما ارسال می شوند
  • چت: از استوری تان، شروع به گفتگو با گروهی از دوستان تان بکنید
  • موزیک: موزیک مورد علاقه تان را در استوری تان به اشتراک بگذارید
  • کوییز: برای مخاطبان تان، سوالات چند گزینه ای ایجاد کنید تا پاسخ بدهند
  • اسلایدر ایموجی: سوال را به صورت سرگرم کننده ای بپرسید. یک ایموجی انتخاب کنید که سوال شما را نشان می دهد و مخاطبین شما بتوانند با حرکت دادن ایموجی به چپ یا راست، احساس شان را نشان بدهند
https://buffer.com/library/wp-content/uploads/2019/10/emoji-slider-800x464.png

اسلایدر ایموجی در استوری های اینستاگرام

هایلایت استوری اینستاگرام

در سال 2017 اینستاگرام، هایلایت استوری ها را به عنوان راهی به منظور نگه داشتن استوری ها برای مدتی بیش از 24 ساعت، معرفی کرد.

استوری های هایلایت شده در بالای پروفایل شما و پایین بیو دیده می شوند:

https://buffer.com/library/wp-content/uploads/2019/10/stories-highlights.jpg

همچنین اینستاگرام در کنار هایلایت ها، آرشیو استوری ها را معرفی کرد. اکنون استوری هایی که شما پست می کنید هنگام انقضا به صورت خودکار در آرشیو شما ذخیره می شوند، بنابراین شما می توانید استوری های مورد علاقه خود را در هر زمانی دوباره ارسال کنید.

برای ایجاد یک هایلایت:

  • بر روی دایره که سمت چپ با نام «New» قرار گرفته ضربه بزنید
  • اکنون می توانید هر استوری را که می خواهید از آرشیو خود انتخاب کنید
  • کاوری را برای هایلایت خود انتخاب کنید و نامی بر روی آن بگذارید

پس از پایان کار، هایلایت شما در یک دایره بالای پروفایل شما دیده می شود. شما می توانید هرتعداد که دوست دارید هایلایت داشته باشید و تا زمانیکه آنها را پاک نکرده اید باقی می مانند. برای ویرایش و یا حذف یک هایلایت کافی است بر روی آن ضربه ای بزنید و نگه دارید.

انتخاب کنید که چه کسانی استوری های شما را ببینند

تنظیمات حریم خصوصی

استوری شما از تنظیمات حریم خصوص در اکانت تان پیروی می کند. اگر اکانت تان را به صورت خصوصی (پرایوت) تنظیم کنید، استوری شما تنها برای فالورهای شما قابل دیدن خواهد بود. با این حال، شما می توانید به راحتی تمام استوری های خود را از هر کسی که نمی خواهید آن را ببیند، مخفی کنید، حتی اگر شما را دنبال می کنند.

دوستان نزدیک

می توانید در اینستاگرام و استوری ها، فهرست دوستان نزدیک ایجاد کنید تا فقط افرادی که به فهرست اضافه کرده اید در آن قرار بگیرند. برای افزودن افراد به فهرست تان، به پروفایل تان بروید و در منوی کناری بر روی «دوستان نزدیک» (Close Friends) ضربه بزنید. تنها شما می توانید این فهرست را ببینید و هیچ کس نمی تواند برای اضافه شدن به این فهرست درخواست بفرستد، بنابراین شما هر زمان که نیاز داشتید در تنظیم این فهرست احساس راحتی می کنید.

https://buffer.com/library/wp-content/uploads/2019/10/instagram-close-friends-800x234.png

برای کسب و کار خود یک استراتژی استوری اینستاگرام ایجاد کنید.

برای موفقیت و دستیابی به اهداف تان، می توانید مانند همه ابعاد بازاریابی رسانه های اجتماعی، یک استراتژی استوری اینستاگرام ایجاد کنید.

اما از کجا باید آغاز کنید؟

در اینجا تعدادی از نکات مهم را برای کمک به شما آورده ایم:

1.     هر روز بین یک تا هفت استوری ارسال کنید

ما تحقیقاتی را در مورد چگونگی مواجه افراد با استوری های اینستاگرام انجام داده ایم و دریافتیم که ارسال یک تا هفت استوری برای بالا نگه داشتن نرخ تکمیل (بیش از 70 درصد) بهترین راه است.

 نرخ تکمیل با محاسبه تعداد دفعاتی که استوری های شما دیده می شود، از اولین استوری تا آخرین آن در یک دوره زمانی 24ساعت، محاسبه می شود.

این بدان معناست که اگر بین یک تا هفت استوری ارسال کنید، 70درصد شانس این را دارید که مخاطبین تان تا آخرین استوری شما را ببینند.

https://buffer.com/resources/wp-content/uploads/2018/11/Optimal-Stories-Length.png

با این حال، اگر قصد دارید که استوری های بیشتری ارسال کنید، حذف کردن آنها خیلی هم بد نیست. اما هنوز هم می توانید برای ارسال های بیشتر از 20 استوری، نرخ تکمیل بالای 50 درصد را ببینید.

2.     ارسال استوری هایی در زمان های بهینه

با توجه به اینکه استوری تنها 24 ساعت باقی می ماند، شما تمایل دارید که پس از ارسال، دسترسی به آن را به حداکثر برسانید.

بهترین زمان ارسال برای هر اکانت با توجه به مخاطبش و زمانیکه آنها بیشتر فعال هستند متفاوت خواهد بود، اما برای اینکه به شما ایده بدهیم که کار را از کجا آغاز کنید، میانگین نرخ تکمیل استوری ها را در طول روز مورد مطالعه قرار دادیم.

https://buffer.com/resources/wp-content/uploads/2018/11/Best-Times-to-Post-Instagram-Stories.png

3.     روابط 1:1 با مخاطبین خود برقرار کنید

هنگامی که رسانه های اجتماعی برای نخستین مرتبه مسیر اصلی را برقرار کردند، از اینکه افراد می توانستند به طور مستقیم با افراد مشهور و برندهای مورد علاقه شان صحبت کنند پر از هیجان شدند. استوری ها فرصتی به برندها می دهد تا افراد بتوانند به ریشه های رسانه های اجتماعی بازگردند و با فالورها براساس 1:1 تعامل می کنند.

برای مثال، می توانیم برندهایی را مشاهده کنیم که از طریق استوری ها با افرادی که سوالاتی را از طریق دایرکت اینستاگرام یا استیکر سوالات ارسال می کنند، جلسات پرسش و پاسخ را برگزار می کنند و برندها پرسش ها را از طریق استوری ها پاسخ می دهند.

4.     ارسال مداوم

مداومت داشتن، کلید موفقیت در رسانه های اجتماعی است و این مورد به ویژه درمورد استوری ها نیز صدق می کند. از آنجا که استوری ها تنها 24 ساعت باقی می مانند، شما باید هر روز مطالب جدیدی را برای مخاطبین خود ارسال کنید.

ما دریافتیم که هرچه اکانت های برتر اینستاگرام، استوری های بیشتری پست کنند، میانگین دسترسی و برداشت های بیشتری را کسب خواهند کرد.

https://buffer.com/resources/wp-content/uploads/2018/11/Median-Impressions.png

این بدان معنا نیست که شما به این خاطر مجبور شوید تا گذاشتن استوری های تان را نادیده بگیرید، اما اگر می خواهید دستاوردهای خود را در اینستاگرام افزایش دهید، استوری های خوب و فکر شده و ساخت یافته راهی عالی برای پیشبرد شماست.

5.     از تبلیغات استوری ها برای تقویت دسترسی، مشارکت و تبدیل استفاده کنید

زمانیکه از تبلیغات استوری اینستاگرام برای تبلیغ پست های وبلاگ خود استفاده کردیم، متوجه شدیم که آنها نسبت به تبلیغات فید فیسبوک ما بهتر عمل می کنند.

تبلیغات اینستاگرام برای هر کلیک، تنها 0.06 دلار هزینه دارد!

(تبلیغات فید ما در فیسبوک، معمولاً برای هر کلیک حدود 0.30 – 0.60 دلار هزینه دارد).

از آنجا که تبلیغات استوری ها هنوز نسبتاً جدید هستند، فکر می کنیم زمان بسیار خوبی برای شروع و استفاده بیشتر از آن است. ما هیجان این را داریم که با استفاده از این مورد به شما کمک کنیم.

تبلیغات استوری ها به صورت تمام صفحه در دستگاه های تلفن همراه ظاهر می شود و بین استوری های کاربران نمایش داده می شود. تعداد زیادی تبلیغات وجود دارد و ما در اینجا نمونه ای که اخیراً در اینستاگرام مشاهده کرده ایم را برای مثال آورده ایم:

https://buffer.com/library/wp-content/uploads/2019/10/instagram-stories-ads.png

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *