بهترین سایز استوری اینستاگرام

31 لایک ارسال دیدگاه

همچنان هم سایت هایی از رسانه های اجتماعی جدید ظاهر می شوند، ویژگی های جدیدی اضافه می کنند، الگوریتم ها به روزرسانی می شوند، و باعث می شوند که بهترین عملکردها در رسانه های اجتماعی حفظ شوند.

با این حال، رسانه های اجتماعی آمده اند که بمانند. طبق گزارش اینستاگرام، ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر فعال و روزانه بیش از 500 میلیون استوری فعال در اینستاگرام وجود دارد.

درحقیقت، استوری های اینستاگرام یک روند محبوب هستند که از بین نخواهند رفت. Pamela Bump -نویسنده رشد مخاطب در HubSpot- در این وبلاگ درباره استوری های اینستاگرام می نویسد. او می گوید «استوری های اینستاگرام به عنوان واسطه ای برای برندها خدمات ارائه می دهند تا به شکل خلاقانه ای کالا، خدمات یا مشتریان راضی شان را در عمل نشان دهند. همچنین استوری های برند شده اینستاگرام، مخاطبین را قادر می سازد تا درباره موضوعات مرتبط به پیشه برندتان بیشتر بیاموزند». همچنین محتوای مفید و ارزشمند به خریداران آینده نگر امکانی می دهد تا بیشتر به برند شما اطمینان بکنند».

شما با این دانش می خواهید تیم بازاریابی تان را برای ایجاد استراتژی استوری های اینستاگرام خود آماده کنید. برای ایجاد استراتژی، تیم شما باید تصمیم بگیرد که کدام نوع از عکس ها یا ویدئوها را پست کند. چه برنامه ای برای گرفتن آن عکس ها دارید؟ با دوربین موبایل یا با دوربین حرفه ای؟

در زیر، درباره ابعاد استوری اینستاگرام و اینکه چرا افزودن استوری های اینستاگرام به استراتژی شما مهم است، خواهید آموخت.

سایز استوری اینستاگرام

سایز استوری اینستاگرام در عکس و ویدئو به این نسبت توصیه می شود، 9:16 و 16:9 و 4:5. این بدان معناست که وضوح تصویر پیشنهادی 1080 * 1920 پیکسل است. حداقل عرض تصویر 500 پیکسل و حداکثر نسبت مورد قبول 90 * 160 می باشد. طول زمان استوری های اینستاگرام 15 ثانیه است.

ممکن است از شما پرسیده شود که چرا باید درباره سایز استوری اینستاگرام بدانید؟ اینستاگرام به منظور اطمینان از کیفیت عکس ها و ویدئوها، بر روی ابعاد آنها نگاهی سختگیرانه دارد. زمانیکه یک تصویر یا ویدئوی عمودی را از موبایل خود بارگذاری می کنید، بیشتر احتمال دارد که به ابعاد آن فکر نکنید چرا که اینستاگرام به صورت خودکار آنها را فورمت می کند.

با این حال، اگر عکس های افقی در ابعاد مناسب ندارید، اینستاگرام عکس های شما را برش می دهد، یا به داخل یا خارج زوم می کند (باعث می شود تصویر شما کوچک به نظر برسد و آن را در پس زمینه قرار دهد). این به طور معمول باعث می شود که کیفیت تصاویر و ویدئوها پایین بیاید.

برای اطمینان از کیفیت بالای تصاویر، به ابعاد آن توجه کنید. به منظور ویرایش عکس های خود در اینستاگرام می توانید از سایت های زیر استفاده کنید:

  • Canva: این یک گزینه عالی به منظور ایجاد تصاویر برای استوری های اینستاگرام است. برای شروع، Canva دارای قابلیت هایی است که با ابعاد ذهنی اینستاگرام طراحی شده است. Canva برنامه های رایگان و پولی ارائه می دهد.
  • Lumen5: این نرم افزار، تولید ویدئو برای استوری های اینستاگرام را آسان می کند. زمانیکه شما شروع به ساخت ویدئو می کنید، می توانید سایز مناسب را بر روی پلتفورم انتخاب کنید. خدمات Lumen5 با ماهانه 19دلار آغاز می شود.
  • Easil: Easil دارای الگویی برای استوری های اینستاگرام است که به ایجاد محتوای تعاملی و جذاب کمک می کند. آنها برای تصاویر منفرد و استوری های چند صفحه ای نیز الگوهای بسیار خوبی دارد. Easil نسخه های رایگان و پولی ارائه می دهد.
  • Adobe Spark: Adobe Spark ایجاد تصاویر و گرافیک ویدئو برای استوری های اینستاگرام را آسان می کند. شما می توانید با گزینه های typography و imagery استوری های خودتان را بسازید. Adobe Spark برنامه های رایگان و پولی در دسترس دارد.
  • Embed Social: Embed Social ابزاری از نوع متفاوت برای استوری های اینستاگرام است -با استوری های Embed، می توانید از طریق اضافه کردن CTAها استوری های قابل خرید خود را بسازید و کد جاساز ایجاد کنید تا بتوانید آن را به وب سایت تان اضافه کنید. Embed Social نسخه های رایگان و پولی ارائه می دهد.

با استفاده از این ابزارها می توانید مشخصات را وارد کنید، تصاویر و ویدئوها را آپلود کنید و فرآیند ویرایش را به آخر برسانید. اگر به وسیله دوربین تصاویری با کیفیت بالاتر بگیرید یا بخواهید که گرافیک یا متنی را به تصاویر یا ویدئوهای خود اضافه کنید، این ابزارها به خوبی برای شما کار خواهند کرد.

در تصویر زیر می بینید که این روند در Canva چگونه است. بر روی گزینه «Templates» کلیک کنید و برای دیدن الگوهایی که دارای سایز استوری اینستاگرام هستند، گزینه «Instagram Story» را انتخاب کنید.

Canva templates for Instagram Stories.

چرا باید به سایز استوری اینستاگرام اهمیت بدهید؟ در اینجا چند آمار از اینستاگرام آورده شده است:

  • 80% اکانت ها در اینستاگرام کسب و کارها را دنبال می کنند.
  • یک سوم استوری ها با بیشترین بازدید مربوط به اکانت های تجاری است.
  • 50% کسب و کارها در اینستاگرام در سراسر جهان، به طور معمول ماهانه دست کم یک استوری ایجاد می کنند.
  • 96% بازاریابان امریکایی درمورد ادامه به کارگیری تبلیغات استوری ها در 6 ماه آینده را مورد بررسی قرار داده اند.

Sophia Bernazzani -نویسنده وبلاگ HubSpot- درباره چگونگی استفاده از استوری های اینستاگرام برای کسب و کار مطالبی را در این وبلاگ نوشت. او گفت شما می توانید از استوری های اینستاگرام استفاده بکنید:

  • ارسال فیلمی بدون ادیت از یک رویداد اداری
  • ارسال خبر فوری درباره پیشه تان
  • نمایش محصولات تان
  • تبلیغ یک رویداد شرکت
  • پیش نمایش یکی از پست های وبلاگ شرکت تان
  • منشن کردن دیگر شرکت هایی که شما را دنبال یا با شما همکاری می کنند.

استفاده از استوری های اینستاگرام تاکتیکی است که همه بازاریابان باید آن را درنظر بگیرند. باوجود کاربران فعال و مشارکت کننده، استفاده از استوری ها می تواند نرخ کشف شما را بهبود بخشد و باعث افزایش شهرت و آگاهی از برند شما شود.

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *