کدام قالب استوری اینستاگرام واقعاً بینندگان را به مشارکت می گیرد.

24 لایک ارسال دیدگاه

برگرفته از مقاله کدام قالب استوری اینستاگرام واقعاً بینندگان را به مشارکت می گیرد به نوشته : Pamela Bump

در سال 2019، استوری های اینستاگرام بازدید روزانه 500 میلیون کاربر را به خود اختصاص داد.

استوری ها، از زمان راه اندازی در سال 2016، به تنهایی باعث شده اند که اینستاگرام نسبت به دیگر پلتفورم های استوری و ویدئوهای موبایل محبوبیت بیشتری به دست بیاورد، پلتفورم هایی مانند: Snapchat، TikTok، و مالک پلتفورم خودش: Facebook.

داده های جدید: مشارکت اینستاگرام در 2020

حتی اگر پیش از این تعداد انگشت شماری استوری برند شده را منتشر کرده اید، اما هنوز هم ممکن است بخواهید بازی خود را با بالابردن مشارکت، جذاب تر کنید. از این گذشته، استوری ها می توانند مزایای بسیار خوبی در رابطه با مشارکت مخاطبین، آگاهی از برند و حتی تبدیل های مربوط به خرید ارائه دهند.

باوجود فواید فزاینده ای که استوری های اینستاگرام به برندهای تجاری ارائه می دهند، اما هنوز هم ایجاد محتوای خوب به زمان، انرژی و طوفان مغزی نیاز دارد. حتی زمانیکه بهترین تلاش خود را برای ایجاد یک استوری انجام می دهید، ممکن است هنوز هم مسطح، یا با فراز و نشیب بالا دیده شود و یا سایر علائم کمبود مشارکت را نشان دهد.

زمانیکه استراتژی محتوای شبکه های اجتماعی تان را برای 2020 ایجاد کردید، باید از خود بپرسید که «چه نوع قالب استوری اینستاگرام می تواند در عمل مشارکت افراد را جذب کند»؟

من برای دریافتن اینکه کدام نوع قالب استوری اینستاگرام بیشتر مشارکت جذب می کند، 350 نفر را با نرم افزار Lucid بررسی کردم تا درباره قالب استوری اینستاگرام محبوب، ترجیحات افراد، و طول ایده آل استوری بیشتر بیاموزم.

در این پست، آنچه را که مصرف کنندگان درمورد قالب استوری اینستاگرام گفته اند را هایلایت می کنم و در طول مسیر مثال هایی را به شما نشان خواهم داد.

قالب استوری اینستاگرام ترجیح داده شده

درحالیکه برخی از برندها و کاربران استوری هایی را بر تمرکز بر روی ویژگی های مشارکتی پست می کنند، دیگر برندها ممکن است محتوای استوری های شان بصری باشد مانند روایت های ویدئویی کوتاه یا بلندتر که مستندتر شده اند.

اما کدامیک از این بسیار قالب استوری اینستاگرام برای مردم جذابتر هستند؟

من از مصرف کنندگان پرسیدم: «کدام قالب استوری اینستاگرام بیشتر شما را جذب می کند که تا انتهای استوری ها آنها را دنبال کنید»؟

در این مرحله، ممکن است که شما در مورد نحوه رأی گیری افراد پیش بینی هایی داشته باشید. درحالیکه تحقیقات نشان داده اند که استیکرهای تعاملی، مانند کوئیزها، نظرسنجی ها یا سوالات، بالاترین سطح مشارکت را به ارمغان می آورند، شما باید درباره تعداد دفعاتی که بر روی ویدئوهای منتشر شده در استوری های یک اینفلوئنسر یا برندی ضربه زده می شود تا شما را ببینند نیز بیاندیشید. درنهایت افراد کدام مورد را انتخاب می کنند؟

استوری هایی که با استیکرهای کوئیز یا نظرسنجی همراه هستند از محبوب ترین قالب ها با کسب 15% آرا می باشند. با این حال، 35% مصرف کنندگان در عمل، روایت های کوتاه با ترکیبی از عکس، متن و فیلم را ترجیح می دهند.

Which types of Instagram Stories do you tap all the way through?

استوری های روایتی کوتاه

روایت های کوتاه، اساساً مقالاتی هستند که برای مخاطبین دیداری تر ترجمه شده اند. آنها بر روی پاراگراف های کوتاه و نکات مهم متن همراه با تصاویر مربوطه تکیه دارند تا استوری را در چند اسلاید کوتاه و منسجم بازگو کنند. حالا مثالی عالی از یک استوری کوتاه می آوریم که به بخش طولانی تر محتوای وب از مجله تجاری هاروارد لینک می دهد.

Harvard Business Review Instagram Story

این استوری برای جلب توجه بیشتر به محتوای وبلاگ تان راهی عالی است، بدون اینکه از مردم بخواهید برنامه اینستاگرام را ترک کنند.

با استفاده از استوری ها علاوه بر اطلاع رسانی به مخاطبین تان درباره موضوعی که مربوط به کسب و کارتان می شود، به عنوان تولیدکننده ترافیک، می توانید از HBR و دیگر منتشرکنندگان یادداشت برداری کنید. در مثال بالا، HBR -که دارای یک اکانت تأیید شده است- یک مقاله طولانی را بر یک استوری کوتاه منطبق می کند و شامل یک پست کامل در انتهای یک لینک جاسازی شده در استوری است.

با استفاده از این تاکتیک، استوری اینستاگرام به عنوان یک تیزر تبلیغاتی عمل می کند زیرا افرادی که به موضوع علاقه بالایی پیدا کرده اند می توانند برای خواندن اطلاعات بیشتر در HBR.org آن را بالا بکشند.

استوری های مبتنی بر کوئیز یا نظرسنجی

دیگر قالب قوی استوری، استیکرهای کوئیز یا نظرسنجی هستند. اساساً استوری ها در بیشتر صفحات این احساس را ایجاد می کنند که تنها به هدف امتحان کردن بازدیدکننده ها از طریق استیکر کوئیز عمل می کنند، یا برندها در درجه اول می توانند استوری ها را برای نظرسنجی به کار بگیرند تا دیدگاه مخاطبان خود را درباره یک موضوع دریابند.

این استوری ها برای بازدیدکننده ها جذاب و سرگرم کننده است چرا که به آنها این امکان را می دهد تا خودشان را بیازمایند و در مورد یک موضوع جدید به صورت تعاملی بیاموزند، یا در نظرسنجی رأی دهند و ببینند که سایر مخاطبین درباره موضوعی ویژه و یا سایر موضوعات چگونه فکر می کنند. در اینجا مثالی از یک استوری مشارکتی از HubSpot آورده ایم که بر مبنای یک کوئیز مبتنی بر نظرسنجی شکل گرفته و پاسخ را در انتهای کار مشخص می کند.

HubSpot Poll Instagram Story

درحالیکه می توانید از یک استیکر کوئیز واقعی استفاده کنید که بلافاصله سوالات کوئیز بازدیدکنندگان را بازگو می کند، استراتژی HubSpot به بینندگان این امکان را می دهد تا بتوانند به حدس افراد دیگر نگاه اجمالی بیاندازد و در پایان پاسخ های واقعی را به صورت رندومی ببینند. اگر بازدیدکنندگان بدانند که در صفحه آخر آیتم رایگانی برای شان درنظر گرفته شده است، می تواند مشارکت آنها را حفظ کرده و ایشان را به مدت طولانی تری در استوری ها نگه دارد.

درحالیکه تعداد کمی از مردم به استوی های مبتنی بر سوال رأی می دهند، همچنان هم این ویژگی می تواند یک ویژگی عالی برای آزمایش باشد چرا که می تواند به شما کمک کند تا با مخاطبین خود ارتباط برقرار بکنید و از طریق نظرسنجی با سوالات پایان باز، درباره شرکت کنندگان اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

در اینجا از یک استیکر سوال در استوری HubSpot مثالی می آوریم. پس از این صفحه، استوری پاسخ به دست آمده از شرکت کنندگان به اشتراک گذاشته می شود.

HubSpot Questions INstagram Story

اگرچه سوالات باز، یک راه عالی برای یادگیری و مشارکت با مخاطبان تان به نظر می رسد، اما به خاطر داشته باشید که بازدیدکنندگان نسبت به قالب نظرسنجی یا کوئیز که به سادگی بر روی استیکر ضربه می زنند، در قالب سوالات باز به زمان بیشتری برای پر کردن پاسخ نیاز دارند. این بدان معناست که اگر مخاطبین شما به این موضوع یا سوال علاقمند نباشند، احتمال دارد که شما برای به دست آوردن پاسخ ها با مسائلی رو به رو بشوید.

نسخه های آزمایشی و آموزشی

همچنین برندها می توانند از نسخه های آموزشی و آزمایشی استفاده کنند که پنجمین سبک محبوب استوری شناخته می شوند. این تاکتیک به ویژه زمانی مفید خواهد بود که شما به تجارت الکترونیک یا تبدیل های مربوط به خرید علاقمند باشید، مواردی همچون رشد تعداد افرادی که ترجیح می دهند از طریق ویدئو درباره محصولات اطلاعات بیشتری بیاموزند.

قالب های استوری که شامل نسخه های آزمایشی و آموزشی هستند، می توانند برای برندها سودمند باشند زیرا به آنها امکان می دهند تا چگونگی عملکرد محصولات خود را نشان بدهند. علاوه بر این، اگر بیش از 10.000 فالور داشته باشید یا کاربر تأیید شده باشید، می توانید این استوری ها را به سایت تجارت الکترونیکی خود یا به صفحه خریدی برای نمایش محصولات تان لینک کنید. به این ترتیب، اگر یک بازدیدکننده تحت تأثیر نسخه آموزشی یا آزمایشی قرار گرفت، می تواند به آسانی گزینه «lern more» یا خرید محصول را بالا بکشد.

ترکیبی از محتوا

از آنجا که بسیاری از افراد ترکیب عناصر متعدد در استوری های اینستاگرام را ترجیح نمی دهند، حتماً کمی تغییر در استراتژی محتوای تان ایجاد کنید. برای مثال، روش طوفان مغزی برای افزایش ویژگی های مشارکتی، مانند کوئیز یا نظرسنجی، نسخه های آموزشی یا انواع دیگر استوری محتوا. این روش با لایه های بیشتری از محتوای مشارکتی می تواند برای بازدیدکنندگان جذاب باشد.

در اینجا مثالی از یک استوری برای برند Starbucks را می آوریم که بیان استوری را با استیکرهای تعاملی ترکیب کرده تا بازگشت یک نوشیدنی فصلی محبوب را به هواداران آن اعلام کند:

Starbucks Instagram Story

سایر قالب های استوری اینستاگرام

هنگامی که صحبت از سبک های استوری با رنکینگ پایین می شود، درواقع به این معناست که مصرف کنندگان علاقه کمتری به محتواهای behind-the-scenes، مستندهای کوتاه و استوری هایی نشان می دهند که حول محور توصیه نامه مشتری می چرخند.

این ممکن است نشان دهد که بازاریابان هنگام راه اندازی محتوا برای استوری های اینستاگرام، باید در این پلتفورم ها خلاقانه تر تفکر کنند. به جای اینکه تنها بر روی محصول و یا توصیه نامه مشتری تمرکز کنید، ممکن است بخواهید که روایات کوتاه آموزنده و یا استوری های تعاملی ایجاد کنید که با برند شما ارتباط کاملی دارند. این روش درهمان حالیکه می تواند مشارکت مخاطبین اینستاگرام را افزایش دهد، می تواند تخصص شرکت شما را نیز در صنعت خودتان به نمایش درآورد.

درحالیکه این نظر سنجی یک قالب استوری با جذابیت کمتر تلقی می شود، من هنوز هم شما را ترغیب می کنم تا مواردی که برای شما خوب کار کرده اند را با برخی از این سبک ها ترکیب و آنها را آزمایش کنید. در اینجا چند مورد برای آزمودن آورده ایم.

توصیه نامه مشتری

اگرچه توصیه نامه مشتری برای مصرف کنندگان چندان جالب نیست، این بدان معنا نیست که شما باید به طور کلی آن را نادیده بگیرید. درحقیقت، آنها علیرغم ترجیحات مشتریان هنوز هم در بسیاری از برندها و صنایع یک تکنیک متداول به شمار می روند. برای مثال، بسیاری از شرکت ها مانند Planet Fitness، استراتژی خود را براساس توصیه نامه ها بنا کرده است. مثالی در این مورد می آوریم:

Planet Fitness Instagram Story

در سناریوی بالا، استراتژی توصیه نامه مشتری برای Planet Fitness به خوبی کار می کند چرا که به چشم اندازهای بدنسازی کمک می کند تا پس از دیدن استوری موفقیت مشتری، ترس کمتر و انگیزه بیشتری برای آمادگی جسمانی فیزیکی داشته باشد.

استوری های پشت صحنه

خیر، استوری های پشت صحنه لزوماً درمورد پیش و مرکز محصولات شما صحبت نمی کند، اما می توانند ایده ای راجع به شرکت شما، عملکرد داخلی صنعت تان و بررسی کارمندانی که مشتریان با آنها سر و کار دارند را ارائه دهند.

ویدئوهای پشت صحنه به شما امکان می دهد تا شما بتوانید سختی کارتان و یا چگونگی اعتماد کردن به کسب و کارتان را نشان بدهید که باعث می شود بازدیدکنندگان با احساس راحتی بیشتری با شما کار بکنند.

NBA مثالی است برای برندی که از این تکنیک استفاده می کند. لیگ بسکتبال به طور منظم ویدئوهای پشت صحنه از بازی ها یا مراسم بازیکنان حرفه ای بسکتبال به اشتراک می گذارد. در تصویر زیر، آنها یک ویدئوی استوری اینستاگرام از بازیکنان بسکتبال به اشتراک می گذارند که با رپر معروف Drake عکس یادگاری می اندازند:

NBA Instagram Story

مستندهای کوتاه

مستندهای کوتاه مانند محتوای اینستاگرام به سبک روایات کوتاه، استوری خبرنگاری را بازگو می کنند که کمی پیچیده تر و و در درجه اول بر روی ویدئو متمرکز هستند -مانند مستندی که روی آن ضربه می زنید.

اینها معمولاً با کیفیت بالاتر و فوق العاده آموزنده هستند، بنابراین مشخصاً توسط ناشرانی همچون National Geographic مورد استفاده قرار می گیرد. این تنها آغاز یک سبک استوری با مستندسازی طولانی است که در آن NatGro به دفاتر ناسا می رود تا حقایقی را درمورد نخستین فرود آمدن انسان بر روی کره ماه را کشف کند:

NASA Instagram Story

اگر صاحب یک کسب و کار کوچک تا متوسط هستید که فقط به دنبال تکمیل کردن استراتژی اینستاگرام خود هستید، ممکن است بخواهید مانند استوری هایی که در ابتدای این پست ذکر شد، یک استوری روایتی کوتاه داشته باشید. این مورد به شما امکان می دهد تا به طور مشابه ترکیبی از ویدئوها، عکس ها و متن هایی را تولید کنید که نیازی به صرف زمان و تلاش زیاد نداشته باشد. با این حال، اگر شما تولیدکننده محتوا هستید یا احساس می کنید که یک رویداد یا موضوعی با ارزش خبری جدید در صنعت شما را پوشش می دهد که می تواند باعث افزایش آگاهی از برند شما بشود، ممکن است بخواهید این سبک استوری پردازی بصیری با فرم عمیق و طولانی را تجربه کنید.

طول ایده آل برای استوری

سال هاست که مدیران رسانه های اجتماعی تلاش می کنند تا تعیین کنند که طول ایده آل برای استوری اینستاگرام چقدر باید باشد. این همان سوال اصلی ای است که وبلاگ ها و نشریات بازاریابی را واداشت تا تحقیقات بیشتری در مورد آن انجام بدهند.

اگر شما یک بازاریاب کسب و کارهای کوچک تا متوسط هستید، طول استوری یک مورد اعتباربخش است که باید آن را درنظر بگیرید، بخصوص اگر وقت یا منابع کمی داشته باشید. درحالیکه اگر بدانید افراد در صنعت شما معمولاً تنها بر روی تعداد محدودی صفحه ضربه می زنند، ممکن است به شکل ایده آل بخواهید که وقت خود را صرف تولید بخش هایی با محتوای طولانی و صفحات متعدد بکنید.

پیش از جستجو در نتایج، باید به این بیاندیشید که «استوری ایده آل باید تا جای ممکن کوتاه باشد»، به طور ساده به این علت است که این محتوا در یک پلتفورم رسانه اجتماعی پرسرعت بارگذاری شده است. اما پس از آن باید این را نیز به خاطر داشته باشید که تعدادی از نشریات مانند انتشارات تجاری هاروارد و واشینگتن پُست از استوری ها به عنوان راهی برای به اشتراک گذاشتن محتوای طولانی استفاده می کنند.

حالا کدام رویکرد درست و کدام غلط است؟

به نظر می رسد که موارد ثابتی درباره طول ایده آل استوری وجود دارد، اما ممکن است تعداد ایده آلی برای صفحات این نوع محتوا وجود نداشته باشد.

براساس این نظرسنجی، 63% از مصرف کنندگان بین 6 صفحه یا کمتر را ضربه می زنند. 34% اظهار داشتند که به طور میانگین بین 4 تا 6 صفحه را ضربه می زنند. با این حال، بیش از یک سوم مصرف کنندگان بر روی بیش از 7 صفحه ضربه خواهند زد و 20% گفته اند که 10 صفحه یا بیشتر را ضربه می زنند.

How long should an Instagram Story be?

نتایج بالا مشابه تحقیقات منتشر شده توسط Buffer است که خاطر نشان می کند استوری های 7 صفحه ای و کمتر، بیشترین مشارکت را جذب می کنند. با این حال، این واقعیت که تعداد زیادی از پاسخ دهندگان در نرم افزار Lucid بیش از 7 صفحه را تماشا می کنند حاکی از آن است که شما به فشرده کردن مطالب خود برای اطمینان از مشاهده شدن آنها نیازی ندارید.

زمانیکه مشخص کردید بهترین طول استوری برای مخاطبین تان کدام است، ما توصیه می کنیم که سن گروهی از مخاطبین تان، نوع موضوعات جذاب برای آنها و چگونگی سبک زندگی پرشتاب آنها را درنظر بگیرید. اگر ایده ای برای موضوعی عالی دارید که مخاطب شما آن را دوست بدارد و با ویژگی های استوری تعاملی سازگار باشد، آنگاه می توانید یک استوری طولانی تر بسازید.

اگر عنوانی دارید و نگران هستید که توضیح دادن آن در استوری ها خشک یا پیچیده است، ممکن است بخواهید آن را به صورت یک استوری کوتاهتر به همراه لینک جاسازی شده در استوری برای محتوای طولانی تر قالب بندی کنید.

زمانیکه شروع به ارسال استوری های منظم می کنید، باید هر دو نوع استوری های بلند و کوتاه را امتحان کنید. سپس، نرخ افت هر کدام از استوری ها را بررسی کنید. اگر می بینیم که بسیاری از افراد از یک استوری طولانی خارج می شوند اما از استوری طولانی دیگری خارج نمی شوند، بیشتر به دلیل موضوع یا نگارش آن است و نه طول استوری. با این حال، اگر بیشتر افراد در یک صفحه مشخص، از استوری های طولانی شما خارج می شوند، شاید باید محتوای تان را در آن استوری مشخص کوتاهتر کنید.

بازگویی یک داستان تصویری جذاب

صرف نظر از اینکه موضوع شما برای انتشار استوری چیست یا از کدام قالب استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که محتوا به شکلی است که مخاطب را درمورد آنچه برای شان مهم است آگاه می کند، به آنها سرگرمی های ارزشمندی ارائه می دهد و اعتبار برند شما را در صنعت تان مسجل می کند.

اگر مطمئن نیستید که چگونه می توانید از استوری های اینستاگرام برای بهبود برند تجاری خود استفاده کنید، رجوع به نمونه هایی از شرکت های مشابه در صنعت خودتان می تواند برای تان مفید باشد.

این پست در 30 ژانویه 2020، ساعت 7:00 صبح منتشر شده و در تاریخ 30 ژانویه 2020 به روزرسانی شده است.

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *