مزایای سئو و تولید محتوا برای وب سایت شما

13 لایک ۱ دیدگاه

اگر بازاریاب یا صاحب کسب و کار هستید، احتمالاً تا به حال بیش از یک یا دو بار به شما درباره مزایای سئو گفته شده است که از (Search Engine Optimization) -بهینه سازی موتور جستجو- استفاده کنید.

این بدان خاطر است که امروزه سئو یک بخش اساسی از هر استراتژی موفقیت آمیز در بازاریابی است.

اما اگر با این تکنیک آشنایی ندارید، ممکن است متقاعد نشوید که این تکنیک، ارزش وقت یا هزینه شما را دارد.

و این همان دلیلی است که ما در این صفحه درباره سئو در بازاریابی، نقشی که در بازاریابی ایفا می کند و 5مزیت کلیدی که به کسب و کار شما می دهد را توضیح می دهیم.

آیا دقیقاً می دانید سئو در بازاریابی چیست؟

برای مبتدیان، SEO مخفف عبارت بهینه سازی موتور جستجو است و فرآیندی است برای بهبود وب سایت که به روش هایی کمک می کند تا هنگام جستجوی کلمات و عبارات خاص توسط کاربران، وب سایت بتواند در نتایج جستجو رتبه بگیرند.

اگر مطمئن نیستید که چرا این مسئله مهم است، تنها کافی است به این فکر کنید که چگونه به شکلی عادی، به اطلاعات موردنیاز خود را در طول زندگی روزمره دست پیدا می کنید. اگر قرار باشد تلویزیون خود را عوض کنید و مطمئن نبودید که کدام مدل را بخرید، چه کاری انجام خواهید داد؟

اگر در تعطیلات بودید و برای نهار نیاز داشتید که یک رستوران پیدا کنید، به کجا می رفتید؟

چگونه در مورد سوالات ایجاد شده در یادگیری یک زبان جدید جستجو می کنید؟

اگر مثل بیشتر مردم عمل می کنید، می توانید به تلفن هوشمند خود دسترسی پیدا کنید یا پشت کامپیوتر خود بنشینید و یک عبارت ساده را در گوگل تایپ کنید.

شما عباراتی مانند «بهترین تلویزیون 55اینچی»، «رستوران های نزدیک من»، یا «چگونه اسپانیایی بیاموزم» را جستجو می کنید. سپس، در میان نتایج می چرخید و بر روی گزینه ای که بیشترین تناسب را با نیازهای شما دارد، کلیک می کنید.

how to learn spanish

این نتایج بر اساس آنچه که گوگل فکر می کند مفیدترین اطلاعات را به شما خواهد داد و نیز بر اساس کلمات کلیدی که شما وارد کرده اید ارائه داده می شوند.

اما در بسیاری موارد، سایت هایی که در صفحه اول نتایج مشاهده می کنید، به طور تصادفی به چنین جایگاهی نرسیده اند. آنها از سئو استفاده کرده اند تا به گوگل کمک کند که محتوای آنها قابل درک تر شود.

همچنین احتمالاً آنها تحقیات گسترده ای را انجام داده اند تا تشخیص دهند که چگونه کاربرانی مانند شما، جستجوهای شما را برای موضوعات خاص کلمه بندی می کنند تا بتوانند دائماً صفحه خود را بهینه سازی کنند؛ و اگر می خواهید مخاطبین هدف شما سایت تان را پیدا کنند، باید کاری مشابه آنها انجام دهید.

5 مورد از مزایای سئو

خب، سئو می تواند به شما در بهبود رتبه تان در نتایج موتور جستجو کمک کند و این پتانسیل را دارد که تأثیر به سزایی بر روی مهمترین اهداف شرکت شما، مانند افزایش سود و فروش تان داشته باشد.

اما اگر هنوز قانع نشده اید، خواندن این مقاله درباره یادگیری 5مورد از بزرگترین مزایای بهینه سازی سایت برای جستجو را ادامه دهید.

1. سئو، کیفیت ترافیک را هدف قرار می دهد

یکی از بزرگترین مزایای سئو این است که یک استراتژی بازاریابی درون مرزی است.

کانال های تبلیغاتی سنتی «برونگرا» به دنبال دستیابی به مشتریانی است که باید بررسی شود آیا می خواهند شما را بشنوند یا خیر. برخلاف این روش، روش های درونگرا بر روی این تمرکز دارند که یافتن شما را توسط مخاطبین تان در زمانی که به اطلاعات نیاز دارند، آسان کند.

روش های سنتی، مانند تماس سرد، ایمیل های اسپم و تبلیغات مزاحم، در ذهن مخاطب تنها به عنوان اهداف تبلیغ کنندگان ثبت می شود و بسیاری از مشتریان آن را کاملاً  آزاردهنده می دانند.

از طرف دیگر، بازاریابی درونگرا بسیار مشتری محورتر است. به جای اینکه در زمان تماشای تلویزیون و گوش دادن به رادیو در علاقمندی مشتریان اختلالی ایجاد شود، منابع مفیدی تولید می شود و اطلاعات مفید را با دسترس پذیری بسیار بیشتر ارائه می دهد.

سپس، زمانیکه کاربران آماده هستند تا زمانی را به جستجو درمورد صنعت شما یا یادگیری بیشتر درباره گزینه های پیش رو برای نوع خاصی از محصول، صرف کنند، می توانند به تنهایی شما را پیدا کنند.

این روش، نه تنها برای مشتریان بسیار راحت تر است، بلکه همچنین منجر به نتایج بسیار بهتر برای کسب و کار شما خواهد شد.

درحقیقت، در جدیدترین گزارش درونگرا از HubSpot، 59% بازارها گفته اند که شیوه های درونگرا بالاترین کیفیت را برای تیم فروش آنها به بار آورده است.

از این گذشته، به نظر شما چه کسی بیشتر پذیرای تلاش های بازاریابی شما خواهد بود: کسی که هنگام رفت و آمد خود تبلیغات شما را بر روی یک بیلبورد می بیند، یا شخصی که در هنگام جستجوی آنلاین، لیستی از نکاتی که شما منتشر کرده اید را دنبال کرده است؟

پاسخ روشن است.

زمانیکه شما بر روی جذب کاربرانی تمرکز می کنید که به صورت فعال به دنبال اطلاعاتی در رابطه با صنعت، کالا و خدمات شما هستند، در رسیدن به مخاطبین هدف خود بسیار موثرتر عمل خواهید کرد.

به علاوه، این کار به شما فرصتی می دهد تا به مخاطبین خود دستیابی پیدا کنید، آن هم در زمانی که آنها درحال تصمیم گیری برای خرید یا بستن قرارداد برای یک خدمات هستند -این یعنی شانس اینکه پیام های بازاریابی شما به فروش یا کامیابی منجر شود افزایش خواهد یافت.

2. در سئو نیازی به پرداخت هزینه تبلیغات نیست

رتبه بندی ارگانیک گوگل کاملاً براساس آنچه که الگوریتم ها برای تشخیص بهترین نتایج برای هر پرس و جوی انجام شده، تعیین کرده اند کار می کند.

این بدان معناست که وقتی صفحه ای را ایجاد کردید، موتور جستجو آن را ارزشمند تشخیص داده و کاربران خود را به سمت آن هدایت می کند. می تواند در ماه ها (یا حتی سال ها) پس از انتشار نیز برای سایت شما ترافیک جذب کند.

البته، تحقیق و نوشتن مطالب با کیفیت بالا، نیاز به سرمایه گذاری دارد. اگر انتخاب کردید که خودتان این کار را انجام دهید، یا هزینه کنید، اگر انتخاب کردید که یک آژانس بازاریابی دیجیتال را استخدام کنید تا این کار را برایتان انجام دهد، این سرمایه گذاری ها به صورت زمانی خواهد بود.

اما زمانیکه سرمایه گذاری اولیه خود را انجام دادید، دیگر هیچ هزینه ای برای ادامه فرآیند جذب بازدید از محتوای تان نخواهید داشت.

بسته به ماهیت موضوع، ممکن است هر چند ماه یکبار، نیاز به، به روزرسانی کردن صفحه داشته باشید. همچنین ممکن است که رقبای شما تصمیم بگیرند که کلمه کلیدی مشابهی را هدف قرار دهند، آنگاه می توانید این کلمه را نیز اضافه کرده و صفحه خود را بهبود بخشید. اما زمانی که این مورد را انجام دادید، نقطه ارزشمند شما در نتایج جستجو به صورت رایگان تقویت می شود.

یک تفاوت عمده در تبلیغات PPC این است که هر بار کلیک کردن کاربران و بازدید از صفحه، شامل هزینه می شود. برای اینکه بگوییم چه مزیت بزرگی دارد، تنها این را درنظر داشته باشید که متوسط هزینه برای هر کلیک (CPC) معادل 2.32دلار در کل صنایع می باشد.

l0mvXvGWvHI3TPbEpBHG0Q4ChsbxhQjPGwRJXBVgnm0nPViCURGL6Qh DIHcww6s7CWy g3FOd3ItQ4pYcBkhhO54YwsKjz5gqlC561TIDPmG c3poXGZF2ldl2OZN00Z4EyoLe 1

با داشتن سئو، پتانسیلی خواهید داشت تا از پرداخت این مبلغ خودداری کنید و بدون هیچگونه هزینه ای ترافیک سایت خود را به دست آوردید.

3. SEO بیشتر از PPC کلیک به دست می آورد

اگرچه تبلیغات PPC از رتبه بندی های ارگانیک بالاتر است، اما 71.33درصد جستجوها با کلیک بر روی نتیجه ارگانیک در صفحه اول به دست می آیند.

گفتن این مسئله دشوار است، اما منطقی ترین استنتاج این است که کاربران به الگوریتم های گوگل اعتماد دارند. آنها می دانند که تبلیغ کنندگان بر روی چه نقاطی هزینه می کنند و انتخاب می کنند کدامیک از صفحاتی که موتورهای جستجو به عنوان بهترین ها معرفی کرده اند را بازدید کنند.

البته، این فقط یک حدس است.

اما صرفنظر از استدلال پشت این قضیه، واقعیت این است که اکثریت کلیک ها برای هر جستجوی انجام شده به یک نتیجه ارگانیک ختم خواهد شد.

4. SEO به PR کمک می کند

اگرچه SEO و PR مانند استراتژی های بازاریابی کاملاً جداگانه به نظر می رسند، اما می توانید از آنها در کنار یکدیگر استفاده کنید تا نتایج به دست آمده از هرکدام آنها را به حداکثر برسانید.

seo pr content

بیشترین ارتباط بین دو مورد، در قدرت لینک سازی نهفته است.

کسب لینک از وب سایت های معتبر، مولفه اصلی هر استراتژی سئو می باشد. این بدان معناست که یکی از بزرگترین بخش های حرفه ای سئو، تشخیص فرصت هایی برای قرار دادن یا پوشش دادن وبلاگ ها، انتشار اخبار و دیگر سایت های مرتبط است.

و با درنظر گرفتن این نکته که استراتژی PR حول نشریات برجسته و اثرگذاری بر گفتگو درباره شرکت شما می گردد، استفاده از آن یک فرصت بزرگ به شمار می رود.

هنگامی که درحال جستجو لینک سازی برای یافتن راه هایی جدید به منظور نشان دادن برندتان به مشتریان هستید، در انتشار محتوا بین مشتریان بالقوه و مراجعین بسیار موثرتر عمل خواهید کرد.

5. می توانید در رقابت به پیش بروید

امروزه، SEO به طور گسترده ای جزء اصلی استراتژی های بازاریابی تلقی می شود.

درحقیقت، 61% بازاریابان می گویند که بهبود سئو و بهبود حضور آنلاین شان در اولویت آنها قرار دارد.

top priorities

این بدان معنی است که احتمالاً رقبای تان پیش از شما برای ثبت رتبه های بالاتر در نتایج جستجو، مراحل مربوطه را طی کرده اند؛ و با استفاده از استراتژی سئوی خودتان می توانید خود را در وضعیت ثبات نگه دارید -یا به صورت ایده آل، به جلو پیش بروید- برای اینکه در صنعت خود در گردونه رقابت باقی بمانید.

مزیت سئو (SEO) در برابر SEM

ممکن است درحالیکه در مورد قابلیت جستجوی شرکت تان آموزش های بیشتری را کسب می کنید، اصطلاح دیگری را برای این فرآیند به دست آوردید: SEM. درحالیکه برخی بازاریابان این موضوع را در تقابل با SEO استفاده می کنند، درک تفاوت این دو مهم خواهد بود.

SEM مخفف «search engine marketing» (بازاریابی موتور جستجو) است و به هرکاری که برای کسب جایگاه در صفحات نتایج موتور جستجو انجام می دهید، اشاره دارد. یعنی این یک چتر مفهومی است که هم SEO  و هم PPC را دربرمی گیرد.

بنابراین اگرچه SEO نوعی از SEM است، اما تنها تکنیک مربوط به SEM نیست.

با نگه داشتن این تفاوت در ذهن، درحالیکه اطلاعات بیشتری را درمورد قابلیت جستجو می آموزید، می توانید فرآیند کشف کردن منابعی که بر روی تکنیک های پرداخت شده متمرکز هستند را آسان تر کنید -و مشخص کنید که آیا آنها منابعی هستند که می خواهید برای خواندن آنها زمان صرف کنید یا خیر.

شغل یک متخصص سئو چیست؟

باوجود اینکه برخی از وظایف اساسی سئو می تواند با کمک برخی منابع آنلاین به صورت درون سازمانی انجام شود، بهترین روش برای به حداکثر رساندن نتایج تان استخدام یک متخصص سئو است.

اما این متخصصان چه کاری انجام می دهند که شما خودتان نمی توانید از عهده اش برآیید؟ و آنها واقعاً چه کاری انجام می دهند که سرمایه گذاری برای استخدام آنها را ارزشمند می کند؟

البته، هدف اصلی آنها این است که در نتایچ جستجوی سوالات مرتبط درمورد صنعت، محصولات یا خدماتی که کاربران مورد پرسش قرار داده اند، قابلیت دیده شدن شما را افزایش دهند.

اما برای تحقق این هدف، چند مرحله کلیدی وجود دارد که متخصص سئو آنها را انجام خواهد داد.

1. ارزیابی سایت

گام نخست در فرآیند سئو، ارزیابی کامل است.

چه اینکه یک سایت پیش از این بهینه سازی شده باشد یا خیر، آنها همه عوامل موثر در رتبه بندی آن سایت و نیز جایگاهی که شما برای مهمترین کلمات کلیدی هدف شرکت، در صفحات نتایج به دست آورده اید را ارزیابی می کنند.

همچنین آنها همه مشکلات مهمی که تجربه کاربران را تحت تأثیر قرار خواهد داد را پیگیری می کنند، مانند زمان بارگیری صفحه، تنظیم و ساختار سایت.

درنهایت، بیشتر متخصصان SEO در ارزیابی سایت خود، رقبای مراجعه کننده را نیز مورد توجه قرار می دهند. آنها سایت های دیگری را پیدا می کنند که کلمات کلیدی و مخاطبین مشابه را هدف قرار می دهند، سپس آنچه را که آنها انجام می دهند را به خوبی ارزیابی می کنند.

تمام این اطلاعات به آنها کمک می کند تا تشخیص دهند که به چه تغییراتی نیاز است. سپس، آنها بر این اساس می توانند، کاری با بیشترین تأثیر را در اولویت قرار دهند.

2. بهینه سازی و آزمون مداوم

سئوکارها پس از ارزیابی شان بر روی اولویت هایی که مشخص کرده اند، کار خواهند کرد. آنها جستجوی کلمات کلیدی را انجام می دهند، صفحات را برای کلمات کلیدی انتخاب شده شان بهینه سازی می کنند و همه مشکلات بهروری را برطرف می کنند.

این فرآیند بهینه سازی اولیه به تنهایی اغلب چند ماه طول می کشد -اما مهم است که بدانید این مسئله در همین جا پایان نمی یابد. چرا که سئو یک استراتژی بلند مدت است.

برای مثال، به نمودار زیر از ترافیک یکساله Kinsta نگاهی بیاندازید.

kinsta organic traffic

درحالیکه آنها در سال های 2015 و 2016 شاهد برخی دستاوردهای حاشیه ای بودند، ترافیک واقعی آنها در سال 2017 شروع به کار کرد.

به همین دلیل است که وقتی یک متخصص سئو استخدام می کنید، به طور مرتب فرصت های جدیدی را برای بهبود سایت شما مشخص می کند.

آنها عوامل صفحه شما را بهینه می کنند، به دنبال راه هایی برای به دست آوردن لینک های جدید برای سایت خود هستند و به طور مداوم تغییراتی را که می دهند، آزمایش می کنند.

همچنین یک متخصص سئوی با تجربه می تواند پیگیری تغییرات صنعت را در اولویت قرار دهد تا اطمینان حاصل کند که سایت شما با الگوریتم های به روزرسانی شده پیشرو باقی می ماند و با تکنیک هایی که دیگر بازاریابان آنها را موثر یافته اند، به روز بماند.

3. گزارش و آنالیز

درآخر اینکه، یک متخصص سئو به طور مرتب نتایج خود را نظارت و آنالیز خواهد کرد. از دیدگاه مراجعین، این به شما کمک می کند تا مطمئن شوید دقیقاً به دنبال چه نتیجه ای برای سرمایه گذاری خود هستید.

اما فراتر از این، مرتباً چک کردن معیارهای کلیدی مانند ترافیک و نرخ تبدیل، به آنها کمک می کند تا درک واضح تری از آنچه که کار می کند -و آنچه که کار نمی کند- به دست آورند تا بتوانند به طور مداوم استراتژی خود را بهبود بخشند.

3 افسانه درباره سئو

اطلاعات زیادی درمورد سئو در دسترس است.. متأسفانه تمام این اطلاعات دقیق نیستند. بنابراین هرچه بیشتر در مورد این تکنیک مهم بازاریابی اطلاعات به دست آوردی، باز هم چند افسانه رایج وجود دارد که باید از آنها آگاه شوید -تا بتوانید از هر متخصص سئو که این موارد را اجرا می کند دوری کنید.

افسانه 1: بهینه سازی کلمه کلیدی مهمترین بخش SEO است

این ایده که کلمات کلیدی مهمترین بخش از سئو هستند دروغ آشکاری نیست -اما مطمئناً منسوخ شده است.

از زمان معرفی شرکت Hummingbird در سال 2013، گوگل به شکل فزاینده ای قصد کاربر را درمورد کلمه کلیدی که دقیقاً مورد استفاده قرار داده بود را در اولویت خود قرار داد.

این بدان معناست که امروزه نیازی نیست که بر روی کلمات و عبارات خاص تمرکز داشته باشید.

مشخصاً هنوز هم کلمات کلیدی بخش مهمی از سئو هستند و تحقیقات در مورد کلمات کلیدی می تواند راهنمای شما برای استراتژی تان باشد.

اما همانطور که آنها را با هم ترکیب می کنید، مطمئن شوید که به طور طبیعی این کار را انجام داده اید و محتوای خود را به شکلی بنویسید که با استفاده از عبارت دقیقی که بارها در صفحه شما تکرار شده است، قصد کاربر در پس این عبارت را در اولویت قرار دهد.

افسانه 2: بهینه سازی سایت سریع و آسان است

اگر با کسی برخورد کردید که مشکل هفته های شما را در نتایج سئو  به شکل امیدوارکننده ای حل می کند، او را به کار بگیرید.

بسیاری از ما ممکن است این آرزو را داشته باشیم که چنین چیزی امکانپذیر بشود، اما این به سادگی امکانپذیر نیست. درواقع، 4تا 6ماه طول می کشد تا یک استراتژی سئو شروع به نشان دادن نتایج خود بکند.

بنابراین درحالیکه ایده نتایج سریع و آسان ممکن است وسوسه انگیز باشد، اما با این وسوسه سقوط نکنید. یک سئوکار حرفه ای پیدا کنید که رئوس مطالب مشخص از استراتژی ها و جدول زمانی واقعی برای نتایج ارائه دهد تا از نتایج حاصله رضایت بیشتری به دست آورید.

افسانه 3: باید بر روی کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا تمرکز کنید

بسیاری از دارندگان سایت های جدید برای سئو کردن، تمرکز خود را بر روی کلمات کلیدی ای گذاشتند که بالاترین حجم جستجو را به خود اختصاص داده اند.

از این گذشته، آیا رتبه گرفتن در صفحه نخست با استفاده از یک کلمه کلیدی که در هر ماه ده ها هزاربار جستجو گرفته است، عالی نیست؟

البته که هست.

اما برای بیشتر سایت ها، این هدف واقع بینانه نیست.

با درنظر گرفتن این نکته که رتبه بندی این کلمات کلیدی چقدر دشوار است، بعید است که تمرکز یک استراتژی بر روی آنها بتواند هیچ رتبه قابل توجه -یا ترافیک- به دست بیاورد.

درعوض، تمرکز بر روی کلمات کلیدی طولانی تر و کم رقابتی تر موثرتر خواهد بود؛ و اگر فکر می کنید این کلمات کلیدی ارزش وقت گذاشتن شما را ندارند، فقط این را درنظر داشته باشید که کلمات کلیدی طولانی، 70% جستجوها را به خود اختصاص می دهند.

search demand

بنابراین درحالیکه ممکن است هریک از آنها به صورت ماهانه ظرفیت جذب هزاران بازدیدکننده را نداشته باشد، اما به طور قطع استراتژی بناشده بر روی چندین کلمه طولانی همچنان اجرا خواهد شد؛ و از آنجا که رتبه بندی برای این کلمات کلیدی ساده تر است، شانس دیدن نتایج مثبت در یک بازه زمانی مناسب بسیار بیشتر خواهد شد -آنها را به یک سرمایه گذاری بسیار بهتر در زمان و بودجه تان تبدیل خواهد کرد.

فاکتورهای رتبه بندی گوگل در 2018

امروز، الگوریتم گوگل هنگام رتبه بندی نتایج برای سوالات انجام شده، صدها فاکتور را درنظر می گیرد.

عوامل رتبه بندی جستجوی SEMrush برخی از مهمترین این عوامل را نشان می دهد.

wMN7QvszRLV844WiD1RA0C9GWPPNkIDnYg5t7O1QNLPJm26Pc884AUIbgl2 pqJ5 wHI erzKYXUxcMqPEnNHo9DTDsRhLLBUldQcgG6rbwIK76Hx SkfDhfT2Hy0RilYcfxs25 1

البته، این فقط یک نمای کلی از عواملی است که باید هنگام بهینه سازی سایت خود آنها را درنظر بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر، توضیحات عمیق یا عوامل رتبه بندی درون صفحه ای و برون صفحه ای را بررسی کنید.

کیفیت محتوا

اصطلاح دیگری که اغلب در صنعت سئو دیده می شود «کیفیت محتوا» است.

معنای این اصطلاح کاملاً روشن است، اما اهمیت آن غیرقابل چشم پوشی است.

ازآنجا که گوگل بر ارائه بهترین نتایج ممکن به کاربران خود تمرکز دارد، محتوای عالی اهمیت بسیاری پیدا کرده است.

امروزه همچنان کلمات کلیدی در سئو نقش بازی می کنند، اما گوگل نسبت به کیفیت محتوایی که به کاربران پیشنهاد می شود، حساسیت و توجه بیشتری نشان می دهد تا به کلماتی کلیدی خاصی که در یک صفحه به کار گرفته شده اند -و این بدان معناست که شما باید نگران کیفیت محتوای خود نیز باشد.

دستیابی به رتبه های بالا به سادگی نوشتن عناوین و سرفصل های بهینه سازی شده با کلمات کلیدی نیست. درواقع امروز، طول متوسط صفحه نخست نتایج گوگل به 1.890کلمه رسیده است.

tMKP2PleFpIxM1TOk9a3in4cGRkxMmi W6T83K8B25jOWTyVM9hxvNsAjIJl6jBEeZs7VpyOZGOEl8NMpAgcpW SwN81bzoLjlYFjihHd1HQ3K JuvmDDF1fTqkSE9o 7JfqWw5Z 1

بنابراین زمانیکه به دنبال راه هایی برای بهبود سایت تان هستید، به مطالب موجود در سایت خود نیز دقت کنید.

آیا به مخاطبین هدف تان، ارزش واقعی ارائه می دهد؟

و آیا ارزش آن بیشتر از صفحاتی است که با آنها رقابت می کنید؟

اگر اینطور نیست، حتی بهترین کلمات کلیدی بهینه سازی شده نیز نمی تواند به شما کمک بکند. درعوض، اکنون زمانی است که تلاش خود را بر تولید محتوا با روش هایی متمرکز کنید که به مخاطبین تان کمک می کند تا اطلاعات موردنظر خود را بیابند.

2 نکته برای افزایش ترافیک ارگانیک تان با سئو

وقتی صحبت از افزایش ترافیک ارگانیک می شود، رتبه بندی تنها چیزی نیست که درنظر گرفته خواهد شد.

در اینجا 2نکته وجود دارد که می توانید برای افزایش سطح ترافیک خود از آن استفاده کنید -بی آنکه لزوماً رتبه خود را تغییر دهید.

1. به دنبال راه هایی برای افزایش CTR خود باشید

به طور کلی، چند نتیجه نخست در صفحه گوگل بیشترین کلیک ها را به دست می آورند.

اما همیشه اینگونه نیست و اگر راه هایی را پیدا کنید که کلیک های بیشتری را جذب کنند حتی زمانی که صفحات شما نسبت به آن نتیجه های جستجو که دوست دارید کمتر باشد، باز هم می توانید بدون پیشی گرفتن از رقبا، ترافیک خود را افزایش دهید.

نخست، برای شناسایی صفحاتی با CTRهای خاص بالا، از «Google Search Console» استفاده کنید.

VI5eDEJYOBGXpLkmRuOUa0jY76UEm4gRauTdhDfU6h6cSxhqH1hn7snJng60ubkOORaBom 0Hap4z9dujF GTVzmUhSp6etNTqNx2Sz3XkDDabH4ZZ9pQ5CzZrDRkK4iSFTl Mg 1

سپس، با برچسب های عنوان و توضیحات متا برای آن صفحات، به خوبی کار خواهید کرد -سایر صفحات خود را نیز مطابق با آن تنظیم کنید.

YEJiitLVjMR1cnqsNujSF1qBY mGo AXR486grK8tvzejoXh9BFoS5N8WX2eWyTrafrETFVe5UCu4wfx2kvJNZzlQeEVYfUQtmLdtq1SctbTQoLL2STy5B9VBKYTWn8TeevtMyqp 1

بنابراین اگر می توانید در اسنیپت های برجسته امتیازی به دست آورید، در این صورت می توانید بدون اینکه لازم باشد در رده بندی های ارگانیک به صورت منظم صعود کنید، CTRهای خود را افزایش دهید.

و این نکته را در نظر بگیرید که 70% اسنیپت ها از نتایجی حاصل می شوند که در رده اول قرار ندارند. این یک روش عالی برای به دست آوردن کلیک بیشتر -و حتی به طور بالقوه کلیک های بیشتر نسبت به نتایج برتر- می باشد.

نتیجه گیری

امروز، SEO بخش اساسی از هر استراتژی بازاریابی است.

برای پاسخ به این سوال که «سئو در بازاریابی چیست»، ساده ترین توضیح این است که سئو بهترین روش برای بهبود دادن قابلیت دیده شدن آنلاین شما و دستیابی به مشتریانی است که به صورت فعال اطلاعات را جستجو می کنند. همچنین مزایای زیادی را به دست می دهد که هیچ تاکتیک بازاریابی دیجیتال دیگری نمی تواند ارائه دهد.

برای بسیاری از بازاریابان، بزرگترین کشش این است که به آنها امکان می دهد تا بدون پرداخت برای فضای تبلیغاتی، مشتریان جدیدی را به دست بیاورند. برای دیگران، این نتایج ارگانیک است که بیشتر از تبلیغات باعث کلیک و توجه می شود.

فراتر از این، استراتژی صحیح می تواند به بهبود PR شما نیز کمک کند تا از رقبای خود پیش بیافتید.

با توجه به همه این مزایای روشن، دلیلی ندارد که سایت شما بهینه سازی نشود.

اگر آماده خواندن توضیحات فنی هستید، می توانید منابع ما را در مورد چگونگی انجام سئو برای رتبه بندی و تبدیل بهتر، بررسی کنید.

اما توصیه می کنم پیش از هرگونه تغییر، درک کاملی از نحوه عملکرد موتورهای جستجو به دست آورید. اگر می خواهید از ابتدا شروع کنید، همه اطلاعاتی که برای ایجاد یک پایگاه قوی نیاز دارید را می توانید در منابع ما درباره نحوه عملکرد جستجوی گوگل در سال 2018 پیدا کنید.

بزرگترین مزیت استفاده از سئو برای شرکت شما چه بوده است؟

ممکن است دوست داشته باشید

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *